torsdag 1 maj 2008

VALBORGS-MIDDAG

Till Valborgsmässoaftonen hade jag
inviterat en väninna till

VÅRMIDDAG



Vi började med en assiett
RÖKT LAX MED AVOCADO OCH LÖJROM


Därefter blev det
KYCKLINGKASSLER MED MIMOSASALLAD
OCH FÄRSK SPARRIS OCH GRÖNSALLAD




Desserten var
APELSINPANACOTTA MED
RIVEN CHOKLAD O. MANDELSPÅN

(Panacottan: recept från Mangelboden)
Till detta mitt vita favoritvin: Petit Chablis



Från balkongen kunde vi se ett
litet fyrverkeri, som bla min Brf.
varit med att sponsra.



JA DÅ VAR VÄL VÅREN INVIGD





14 kommentarer:

BiRDiE sa...

Guuuud så gott det där såg ut!!!
Kram och ha en skön helg, vännen min.

Anonym sa...

Så mysigt! Vilken läcker middag du serverar i bilder, det ser så gott ut.
Hoppas resten av helgen blir fin, många kramar!

Stina sa...

Men åhhh så gott.:-) Kramis

Christina sa...

Villken härlig meny....
Vinet skall jag testa.
Önskar dig en skön fredag vännen
Kram

Helena sa...

Mums vad gott det ser ut.....du är en duktig kock vännen.
Ha en skön fredag!
Kram

Gisan sa...

Det ser ut som en mycket god Valborg! Jag är övertygad om att det var både gott och mysigt också! Kramar...

Bilder från min kamera sa...

Så gott allt ser ut som ligger där på dom olika faten.

Önskar Dig en fin helg!

Har det allra bäst i solskenet, hoppas verkligen den lyser hos dig också.

Kram!

Elisabeth sa...

Åh... det där lät för himla gott, alltihopa! Å det verkar inte alltför invecklat att få till heller...?
Jag är ju ingen matvirituos i köket... så alla menyer som inte kräver kockkunskaper a´la Warg eller Wögeli är välkomna!
Tack för det min vän..!

Varm kram... och hoppas du har en varm och mysig fredagskväll!

Ps. Var det svårt att göra efterrätten?

Ingrid sa...

Så gott det såg ut! Där skulle man velat vara med.
Ha en fin fortsättning på helgen!
Många kramar till dig

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Ååååå ser oerhör gott ut!!!!!!

tack för finfina ord..tillbaks med låst blogg nu!!

~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

mamma-millan@live.se
maila får du inbjudan till blogg om du vill!

Christina sa...

Hej goa vännen
Idag har jag varit ute hela dagen i det fina vädret, skööööönt.

Önskar dig en fin kväll
Kramkram

Stina sa...

Hoppas att du har det bra och att du får en trevlig kväll. Kram Stina

Christina sa...

Åhhh gullvivor som är så söta....
Ha en skön kväll vännen
Kram

Dubbelörn sa...

Vilken härlig meny att möta våren med! Så gott...

Vädret var ju så ljuvligt, varmt, vindstilla o rent av magiskt!

Kramar