måndag 26 maj 2008



För hundra år sedan - när jag var ung

(och hade vackra händer) -

var jag faktiskt modell för nagellack.

Det kan man inte tro idag.

Min högra tumme är angripen av artros

och någon kraft i handen har jag inte.

Att öppna medicinförpackningar, tandkrämstuber,

vinflaskor är numera nästan oöverkomligt.

Det går - enbart tack vare

en nötknäppare i varje hand!


Det specialstöd som jag har nu

glömmer jag oftast bort att använda

och dessutom känner jag inte

att det gör någon nytta.


I morgon blir det återbesök på SÖS

det blir spännande att höra vad farbror doktorn

har att säga.


Efteråt tänker jag gå en shoppingrunda

på stan´ och hoppas kunna hitta

någon liten tröstesak.


9 kommentarer:

Christina sa...

Det är bara så jobbigt att inte kunna använda händerna som man vill.
Hoppas att det ger dig lindring.

Du gör rätt i som köper en tröstesak det skall man absolut göra.

Skickar en tröstekram till dig vännen
Kram

Anonym sa...

Så jobbigt med artros...jag har en mycket lindrig variant, min pappa lite värre och min farmor hade det riktigt besvärligt, med helt söndervärkta händer.
Har du provat Zinaxin? Det är jättebra, finns att köpa i Life-butikerna.
Du gör helt rätt som unnar dig något litet!

Ha det bra, kramar!

Eleonor (Elle) sa...

Hoppas det går bra hos läkaren.. jag har inte så mycket artyros i händerna .. men ska så småningom operera tummarna .. något med senorna.. men väntar ev. på operation i knäna nu i tidig höst där jag mera o svårare artros... En varm kram tillDej.. från mej ... /elle

Stina sa...

Hoppas att doktorn säger något bra så att shoppingrundan blir extra rolig. Kramis

Helena sa...

Jag har ingen knytförmåga i mina händer vilket är jobbigt många gånger.
Just det där att inte få upp burklock känner jag igen.
Det är så irriterande när man inte kan göra saker som man vill.
Hoppas att de hittar något som lindrar din värk.
Lycka till med shoppingen!
Kram vännen

Elisabeth sa...

DU HAR FORTFARANDE VACKRA HÄNDER!!

Du vet, en vacker människa bär aldrig omkring på något fult!

Varm kram...

junhe sa...

godmorgon (jag har precis kommit upp) är hemma med en gräslig förkylning =( köket står och väntar på mig...köket är nästan färdigmålat (inga fasta saker är utbytta, bara en skafferidörr som kommer bli tillfixad =) men det är stora förändringar för oss, tänk vad köket ser annorlunda ut bara med lite färg =)) ha dt gott, nu ska jag äta frukost/ kram j

Gisan sa...

Ja unna dig en riktigt fin tröstesak. Kramar...

BiRDiE sa...

Du har fortfarande jättevackra händer - synd bara att du ska dras med artros... :/
Shoppa på du! Det gör en konsigt nog rätt lycklig :)
Kram.