tisdag 6 maj 2008

BESÖK PÅ KOLONIN

I söndags var jag med dottern
till hennes koloni
som hon övertagit efter mig för snart 10 år sedan
Solen sken och det var härligt varmt
fåglarnas alla olika läten blandades
till en örongod sång.
Dottern jobbade i trädgården
och jag fotograferade,
servade med kaffe och
tog ut vattenslangen.


Här ligger potatis i väntan på
nergrävning, som kommer att ske på lördag.

Rabarbern har kommit igång riktigt bra!


Bigarråträdet i blom! Så underbart!


Vinca Minor växer långt utanför staketet
och mattan är alldeles blå


Tallens skott


Plommonträdets blommor

På väg till boden denna vackra växt
En underbar grupp med gullvivor
Gräsmattan hade överflöd av gullvivor
så jag plockade en handfull med mig hem.



Vilken underbar dag!
K R A M T I L L A L L A









11 kommentarer:

Bloggblad sa...

Så underbart ställe! Fina blommor och mysig liten stuga. Grattis till denna idyll!

BiRDiE sa...

Kram tillbaks!
Och det var det gulligaste lilla hus jag någonsin sett, tror jag. Påminner lite om min mormor & morfars sommarstuga som de hade utanför Lilla Edet *nostalgisk*

Förstår att du njöt.
Vackra bilder!

Kraaaaaam (som sagt) ;)

Gisan sa...

Åh vilka underbara bilder! Det är t o m så att jag blir sugen på att gräva i jorden. Kramar...

Anonym sa...

Vilken jättesöt stuga, som ett litet pepparkakshus. En riktig idyll!
Tack för alla fina bilder, de var njutbara!
Kramar!

junhe sa...

men vilket härligt ställe att slappna av på...och vilket sött hus sedan (vill ha). köket blir vitt, men vi har inte bestämt vilken färg schablonen ska ha. hoppas du får en fin dag/ kram junhe

Helena sa...

Åh vilken underbar kolonilott.....stugan är helt bedårande.
Jag drar mig för att anlita fönsterputsare just för att då måste jag byta gardiner i alla fönster på en gång.
Det känns bättre att ta ett i taget men då har jag ju hjälp av Anders.....har man ingen hjälp är det ju svårare i vår situation.
Ha en mysig onsdag vännen!
Kram

Stina sa...

Vilket underbart hus. Där skulle jag kunna bo.:-) Kram

Elisabeth sa...

" I en röd liten stuga..." som står där så vackert och inbjudande till sommarens varma vindar!

Jag (och även SE, när han var hemma..) brukade titta på "Iris" tidigare.... såg du det? Ett tv-program från koloniområdet Iris som ligger i Stockholm.
Vad jag förstod så låg detta Iris i Bromma... men man kunde lika gärna tro att man hamnat mitt ute på landet!

Så jag kan förstå att du och din dotter hade det underbart därute på kolonin...

XXX och 000...

Christina sa...

Så ljuvligt, jättesöt stuga och vacker omgivning.
Visst är det härligt....
Ha det gott vännen
Kram

Bilder från min kamera sa...

Tack snälla för alla dina rara kommentarer hos mig. Bakom alla dina ord andas sådan vänlighet.

Vilka sommarbilder du visar. Den ena finare än den andra. Att har en koloni är nog väldigt trevligt, att den sedan går i arv är ännu trevligare.

Här ligger en kolonihus som jag ser från mitt fönster jag har utmed vägen. Ligger förbi järnvägen och en liten bit bort. När dessa små kolonihus en gång byggdes fanns inte dom vägar som går kors och tvärs. Idag är det enda dom hör bilar, tåg, bussar osv som stör den idylliska friden. Är nog inte så roligt precis. Men vägar byggs tyvärr snart överallt, utan hänsyn vad som finns i närheten.

Med onda händer är det nog inte lätt att knåda deg. Även om inte mitt onda sitter i händerna så känns det ändå. Inte har man den kraften kvar varken i händer eller kropp som då man var helt frisk. Men man får göra det bästa av situationen, och se glad ut.

Kram och ha en riktigt fin solig dag!

Kaffebönan sa...

Underbart hus och så mycket grönska.. Nu går det fort alldeles för fort.
Tjolahoppsan från Skåne