tisdag 20 maj 2008

Porslinsblomman blommar och hela rummet doftar!

Utanför köksfönstret blommar kastanjen.

Men värmen ute lyser med sin frånvaro!























Idag har jag varit på Grand Hotel Saltsjöbaden och ätit lunch. Det var SPF:s sista träff för säsongen. Jag åt rimmad lax med dillstuvad potatis, som jag tycker mycket om. Utsikten från mitt fönsterbord var magnifik och innepoolen gick inte av för hackor. Att det är mulet kan man faktiskt se. Jag och kameran ska göra en promenad i hamnen när det är vackert väder och många båtar har lagt till - då blir intrycket något helt annat.





Tack för att elementen inomhus åter har gått igång.


10 kommentarer:

Anonym sa...

Den sköna värmen försvann i en hast, men du ser ut att haft det trivsamt ändå på Grand!
Lax och dillstuvad potatis är gott, gillar det också.

Vilken fin proslinsblomma du visar, jag kan nästan känna doften...härlig.

Ha en bra kväll! Kram

Helena sa...

Ja fy vad det är kallt ute.=(
Vilken fin Hoya du har....jag har också en sån (tror jag).
Det är svårt att se skillnad på sorterna.
Ha en härlig dag vännen!
Kram

Gisan sa...

Vilka fantastiska bilder du visar här. Det är en fröjd att komma in här och hälsa på. Kramar...

Elisabeth sa...

Min favorit - porslinsblomman! Luktar alldeles ljuvligt underbart...
Måste nog se till att skaffa en sådan igen... mitt lilla blomsterintresse har legat i träda de senaste åren.

Hoppas solen återkommer till dig idag, min vän - man blir som lite "off" när det vill vara "surpulväder"...!

Varmaste kram till dig...

Elisabeth sa...

You got mail...!

Kram du vackra vän... som tycks ha en alldeles unik förmåga att kunna läsa mellan raderna!

Unknown sa...

Det var många år sedan jag hade en Porslinsblomma, men tycker de är så vackra och doftar sagolikt.
Kram

Hannele på Hisingen sa...

KAstanj är stort träd, men så vacker just nu.

Hannele på Hisingen sa...

(bergenia ger inte upp så lätt, även lätt att föröka av rötter)

Christina sa...

Villken underbar pool....
Vi har fått tillbaka värmen lite här nere i Skåne, det är precis lagom för mig, runt 20 grader och det skall vara fint i helgen med.

Hoppas att det blir varmt hos dig också.
Ha det gott vännen
Kram

Elisabeth sa...

Tittar in lite och vill önska dig en skön kväll... och en underbar lördag.
Här blir det melodikrysset som vanligt imorgon... sen vet jag inte riktigt vad lördagen tänker bjuda på!

Varm varm kram..