torsdag 29 maj 2008



Denna vackra bukett med liljekonvaljer har jag fått av min kära vän Christina.
Hon är så generös - hon har även gjort den söta konvaljen som finns i blogghuvudet.
Jag kan ju inte utföra sådana här finesser och tänk, då finns det en vänlig själ som skänker dem till mig. Tack min sötaste Christina för den underbara buketten och din rara gest!


Igår var jag då alltså i staden för att

försöka hitta sommarkläder.

Dom finns - i massor - men passar inte min kassa.

Varför har man jämt dyrare smak än

plånboken tillåter?

Jag hittade i alla fall en högst vanlig

V-ringad ljusgrå tröja samt

en vit storskjorta (att ha över baddräkten) samt

en klänning, som dock ska gå i retur


Skor behöver jag också, så det

får jag leta efter vid nästa stadsbesök......

och T-shirts, och långbyxor och kofta .....

Snacka om garderobssorg ..

DET HAR JAG




Snart börjar midsommar rean

DÅ ska jag in och härja igen

OM jag orkar








10 kommentarer:

Christina sa...

Men det blev ju shoppat en del....
Önskar dig en god natt när det är dax
Kram vännen

Anonym sa...

Visst är Christina en underbar kvinna! Alltid redo med varma goda ord, en riktig pärla!

Är det inte typiskt att man fastnar för det som plånboken inte tillåter? Jag råkar jämt ut för det. Som tur är klarar jag denna sommar utan ett enda inköp. Allt jag skaffade till förra sommaren, som regnade bort komer till användning nu.
Och det var inte mycket jag skaffade...Marskatten är lite snål och har liten plånbok!
Ha det så bra!

Helena sa...

Ja det där med att hitta kläder är inte det lättaste.
Som du säger så börjar ju rean snart så det kanske är lika bra att vänta tills dess.
Buketten är jättefin.....hon är så duktig Christina.=)
Ha en trevlig helg vännen!
Kram

BiRDiE sa...

Ja HU... att trängas på rean är inte det roligaste - men KAN bli kul när man väl fyndar.

Och... du fick ju med dig ett par kul saker hem idag också, trots att du kallar det "ordinärt". Tror det är jättesnyggt! Kram.

Bilder från min kamera sa...

Godmorgon rara Eleonora!
Tack för dina snälla rader inne hos mig.
Idag är det samma vackra väder som det varit dom sista dagarna.

Att shoppa kläder är roligt om man hittar det man letar efter. Någon gång i bland kan man verkligen göra riktiga fynd. Men oftast är priserna skyhöga och man undra varför det kostar så mycket som det gör. Men märket på kläderna spelar stor roll gällande priserna.

Men du hittade i allafall några klädersplagg. Själv brukar jag sätta mig framför datorn och kolla när det reas ut till vrakpriser.
För inte så länge sedan hittade jag jeans för endast 179:- dom hade kostat en bra bit över 500:- Där gjorde jag ett riktigt fynd.

Skrattade gott över din mening på min blogg...Hej du gamla dam! :)

Önskar Dig en riktigt solig fin dag vännen!

Helena sa...

Jag håller frenetiskt på att försöka brodera färdig en tavla åt henne.....jag tänkte visa den på bloggen när jag är klar.
Hon går in och läser där ibland så jag har inte vågat skriva nått om det på min blogg.
Vi var även och köpte ett par jättefina örhängen i rött och vitt guld åt henne igår.....så jag hoppas att hon ska bli glad.
Kram

Bloggblad sa...

Då hade jag bättre tur som inte ens hade tänkt börja leta...

När sommarlovet kommer och de första sommarreorna börjar, åker jag in en dag, nån vecka innan de flesta fått lön... då brukar det vara tomt i affärerna, speciellt om solen skiner... och jag får hjälp att leta och behöver inte stå i kö...

Christina sa...

En stor fredagskram till dig vännen....

Elisabeth sa...

Jag kan bara hålla med dig... hon är en vänlig själ, med stort och varmt hjärta, vår Christina på Björkhaga.

Garderobssorg...känner igen det mycket, mycket nu! Dels har jag ju gått ner rätt mycket i vikt.. och sen så är min klädsmak inte särskilt bra anpassad till min plånbok nu!
Tänk om man vore lite mer lik Carolina... HM-stuk och Vero Moda-läge... då hade nog min garderob gapat mindre tom nu!

Varm varm kram...

Ps. Hoppas det är lite bättre med tummen..?

Musikanta sa...

Har fått ett presentkort av mina kära körsystrar i en utmärkt affär som säljer kläder i min smak och som mestadels går att få igen i midjan med lite ansträngning.

Jag väntar några veckor med att åka in till stan och handla - förhoppningsvis har reorna börjat då och jag har gått ner något halvt kilo.(Har börjat "Nytt Liv" förra veckan)