lördag 31 maj 2008


Ja idag har vi haft vårlunch för
seniorklubben
tyvärr hade många medlemmar
andra engagemang
men vi som samlades hade en härlig lunch
mycket prat och mysig stämning
En herre - tuppen i hönsgården
hade vågat komma
Han gav mig en röd ros och
tackade för mitt arbete.
Det värmde.
Bordet var dekorerat med blommor från trädgården.
Alla var glada och tog om av
den goda maten och
sköljde ner med vitt vin
Maten bestod av kokt lax med sparris
ägghalvor, tomat och gurka
med "fluffsås"


Dessvärre glömde jag fotografera maten
på uppläggningsfaten.
Här har jag i alla fall lyckats sammanställa
måltiden på en tallrik.
Till detta kommer förståss färskpotatisen!
Därefter serverades kaffe och sockerkaka
(med äpple + kanel)
vilket togs om av samtliga!


Alla lät sig väl smaka av bordets gåvor
och trivseln var stor.
Det kändes gemytligt.
Juni och juli är tomma på aktiviteter
så nu ses vi inte förrän i augusti


5 kommentarer:

Musikanta sa...

Så mycket jobb du måste ha haft. Jag förstår att det var uppskattat. Synd att så få herrar hade vågat komma. Han som kom var dock en riktig "kavaljer"!

Det där med att fotografera maten innan alla har hunnit hugga in på den glömde jag alltid bort förr innan jag började blogga.

Mirren som är jätteduktig att laga mat och alltid gör så fina uppläggningar blev så besviken och ledsen när jag glömde fotografera när hon lagat all mat i julas, så numera åker kameran fram först av allt vid festliga tillfällen.

Elisabeth sa...

Det var en riktig gentleman som kom med ros till dig.... du skulle ha fått ett dussin! Minst!

Jo, du har alldeles rätt... jag har färgat håret! Eller, min syster tyckte att jag så eländig ut i håret så hon bjöd mig på klippning och köpte färg och ville göra nya ljusa slingor i mitt hår. De gamla hade för länge sedan försvunnit...!
Men de blev ljust morotsröda... i nästan hela håret! Så det känns inte sådär väldigt hippt just nu... och jag får skylla mig själv. Fåfängan är stor ibland, men det känns lite trist att behöva åka iväg till Stockholm så här... men det får bli som det kan!

Ha en solig och varm söndag, min vän...

Varm kram..

Helena sa...

Vad härligt att det finns eldsjälar som du som fixar och donar.
Det ser ut som om ni hade en trevlig stund tillsammans.
Ha en skön kväll vännen!
Kram

Inkan© sa...

Det verkar vara en särdeles G O D dag! Kavaljerer är det ont om - de flesta goda är väl upptagna - och de andra..tja.

Man får köpa egna rosor:)

Skön helg hoppas jag du fick Eleonora!

BiRDiE sa...

Åh så härligt och mysigt - och du var mer än värd den där rosen... jag gissar att du får fler nästa gång ;)

Man kan dock inte låta bli att undra om Eleonora själv är med på någon av bilderna? Kraaaaaaaaam vännen min!