söndag 4 maj 2008

All vårstädning hemma är avklarad
så när som på fönsterputsningen. Jag har
tagit bort allt framför fönstren och
det ser ut som om en bomb slagit
ner i precis alla rum !
Fönsterputsaren kom på klämdagen den 2 maj
och gjorde alla fönster kritallklara
- på 1 timme.
Hustrun hans var medhjälpare.

I köksfönstret blommar nu mina
pelargoner. Vintergardinerna ligger i tvätten och
vårbytet ska upp.


Sovrummet ser kalt ut när gardinerna
är nedtagna. Nya ska sys i samband med
den tänkta renoveringen.


Så här fint blev vardagsrummet sedan rentvättade
gardiner kommit på plats.



Hela hemmet doftar nu rent och är superfräscht!

Så länge det nu varar.

SKÖT OM ER

K R A M




9 kommentarer:

Anonym sa...

Så härligt att få rena fräscha fönster och gardiner! Det ser vackert och hemtrevligt ut hos dig, precis så som jag uppfattar dig - vacker och hemtrevlig!
Kram!

BiRDiE sa...

Det ÄR lite skönt när allt är rent och fräsch - jag hoppas komma dithän också vad det lider. Undrar bara när jag ska få tid (och faktiskt saknas lusten att göra dylikt också, även om jag ju VET att jag mår bättre när det är gjort). Har varit lite mycket på senare tid, noll och intet tid för "mig själv" och pyssel hemma. Men det blir nog bättre!

Kraaaaaaaaaaam!

Inkan© sa...

Så fint du har det. Nästan så jag blir avundsjuk... Fast jag ska inte bli det:)
Jag har rörigt och böcker överallt och en massa tavlor som nu står på golvet för jag möblerade om förra året och har ännu ej kommit på hur jag vill att de ska sitta. (är rädd om väggarna så jag vill ej göra testhål)
Men mina barn (och en del andra) säger att jag lever bohemiskt och trivsamt -så det suger jag på.

Köksfönstret tvättade jag i fredags igen - och oj så blankt det nu är. Snart åker de flesta krukor och blompottor ut...

Christina sa...

Det ser så fint och fräscht ut på dina foto, vackert med vita gardiner.

Önskar dig en skön kväll och njut riktigt mycket av din fina lägenhet.
Kram vännen

Maya The Piraya sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Maya The Piraya sa...

Hejsan!
Vad fint du har det hemma hos dig. Min mamma tvättade våra fönster för inte så länge sedanoch jag tror inte att hon är så förtjust i det! :D

Låten som jag lade in på min blog var mest för att den lät störande... :D

Jag fick spatt spader när jag hörde den första gången.

Tack för din kommentar i min blog.

Ta hand om dig!
Kramar / Mammas Flicka

Elisabeth sa...

Skulle ju skriva någe helt annat till dig ikväll... men min energi är inte... eller rättare sagt... det finns ingen energi kvar i natten nu!

Du har verkligen hemtrevligt och mysigt.. OCH RENA FÖNSTER!!! (Mina får nog vänta ett tag till..!)

XXX och 000... och var rädd om dig!

Gisan sa...

Du har ett vackert och mycket trivsamt hem. Tack för att vi får se det. Kramar...

Hannele på Hisingen sa...

Får påminna maken om fönstren :)
Kram