onsdag 30 april 2008








VILKEN SOMMARDAG


utflykten till Öregrund med sommarvärme
på över 20 grader.


Jag körde min väninna och maken

(som även han beslutat sig följa med)

till deras sommarställe i Öregrund.



Först intogs en härlig lunch ute i solen

nere vid hamnen.

Några gästbåtar hade inte hittat dit än

så det var tomt vid kajerna.



Min väninna kollade sina hus och tomten

och bjöd sedan på kaffe i solskenet.



På eftermiddagen gick resan tillbaka

till Stockholm.

Löjligt nog irrade jag bort mig i

Södra Länken tunneln

(som jag egentligen känner så väl)

så jag fick trassla mig hem en hel del

Trafiken var enorm!



Nu blir det matlagning inför Valborg

då nästa väninna inviterats till vårmiddag.



GLAD VÅR OCH KRAM


6 kommentarer:

Helena sa...

Ja det har varit några riktigt härliga dagar nu.....våren är underbar.
Ha en trevlig valborg vännen!
Kram

Ingrid sa...

Hejsan!
Tack för din hälsning hos mig. Jag önskar dig en riktigt fin Valborsgmässohelg!
Kram Ingrid

Gisan sa...

Det låter som du har underbara dagar nu. Så härligt för dig :-) KRamar...

Dubbelörn sa...

Önskar dig en skön o trevlig helg!

Verandan uppe i Öregrund ser så inbjudande ut *ler*. Verkar vara perfekta stället för en fika o skäna stunder med en bok ;).

Kramar

Anonym sa...

Hoppas du får/haft en fin Valborg!
Kram

Christina sa...

Härliga dagar fast idag regnar det hos mig.
Önskar dig en skön första maj vännen
Kram