måndag 21 april 2008

BALKONGSTÄDNING

Det blev balkongstädning för mig idag
för nu vill man ju kunna börja
tillbringa sköna stunder i solen.
Trägolvsplattorna lyftes,
golvet dammsögs (busmycke granbarr)
och torkades
och plattorna torkades också.
Underredet till mammas symaskin
har jag som blombord
det är verkligen dekorativt
Några - än så länge bara pyttesmå -
penséer i balkonglådan
och pingstliljor
fick pryda bordet
tillsammans med min söta blommiga
blomspade
och två små cementhjärtan



NU KAN SOLEN LYSA PÅ MIG



15 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Verkligen ett vackert bord.

Anonym sa...

Så fint du har det på balkongen! Nu kan du sitta och njuta av solen som visst behagar lysa över oss idag också.
Ha en bra dag!
Kram

BiRDiE sa...

Myyyyysigt!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Åå så mysigt!!!!Härligt med en fika stund där!!!!Jag kommer , bums:)!!!!

Ha det så fint i vår solen!!
Kramar från en kul "prick"
♥ Millan♥

Stina sa...

Vad gulligt det ser ut. Kramis

Gisan sa...

Åh vad du har gjort fint! Kramar...

Christina sa...

Så fint bord, jättevackert.
Hoppas nu att solen skiner riktigt mycket och länge på dig.
Ha en skön dag vännen
Kram

Helena sa...

Vad härligt du ska ha det där på balkongen.
Ha en skön dag i solen vännen!
Kram

Inkan© sa...

Lyckost som har en balkong!
En sådan fattas mig.

Christina sa...

Jag håller tummar och tår för dig idag.
Önskar dig en solskensdag
Kram vännen

Tack för dina alltid så rara ord på min blogg:)

Stina sa...

Man går på dropp, vet du. Hehe...Kramis

Musikanta sa...

Vilken härlig känsla det är när man har gjort någonting nyttigt som man gått och tänkt på länge. Och så fint det blev!

Jag kanske tar mig samman och städar bilen idag när det är så vackert väder. Fick inspiration av ditt inlägg.

Helena sa...

Dottern är hemma och mår bra....det var ingen propp.=)
Nu kan jag pusta ut och ta det lungt.
Tack för din goa kommentar vännen.
Ha en skön kväll!
Kram

Elisabeth sa...

Vad fint du har det på din balkong... precis så som jag skulle vilja ha det på min balkong! Men just nu står det lite mycket flyttgrejor där...men det kommer väl!

Vad olyckligt med din tumme... hoppas det blir bättre, min vän!

Varm kram... från en trött en!

Bilder från min kamera sa...

Så fint du har det på balkongen. Så påhittigt att har underredet av symaskinen som blombord. Väldigt fint och säkert inte många som har något liknande.

Önskar Dig en fin helg!