fredag 11 april 2008

Idag har jag haft bjudning för mina seniorer
Vi blev 15 pers som strålade samman kl 15
för att ta några glas vin med tilltugg
s.k. "pinnmat" innan var och en
går hem till sin egen fredagsmiddag.

På bordet fanns:
köttbullar
prinskorv m. tomathalva
oliv inrullad i ost
prickig korv m. gurka
tunnbrödrulle m. skagenröra
Till detta vitt och rött vin.
Bordet var dekorerat med blommor från trädgården.
(påskliljor, tulpan och scilla)
Stämningen var hög och alla trivdes så gott att
ingen ville gå hem, men strax efter 17
började folk så sakteliga röra på sig.

En mycket lyckad fest i all enkelhet.
Och kanske veckans höjdpunkt för många.

KRAM TILL ER ALLA



12 kommentarer:

Elisabeth sa...

Min vän... hoppas du har en fin fredagskväll! Ville bara titta in och önska dig en trevlig helg... OCH fråga dig, som är den enda jag känner som kan något om konst...!

Jag har en tavla av en Olav Christoffer Jensen, som jag vann för några år sen i konstklubben! Då var vinstvärdet fem tusen kronor... och jag tänker sälja den. Tror du att den har något värde idag? Isåfall, var säljer man en sådan?
Det är en, i mitt tycke, ful tavla, det enda som står under den är 31/35 och den är signerad. Den är ca 30x40 med ram.. tror jag.

Stor varm kram... alltid!

Ps. Du betyder mycket för mig... OCH Carolina! Jag skickar en kram från henne också...

Hannele på Hisingen sa...

Trevligt.

Elisabeth sa...

Men nu ser jag ju att jag glömde något mer... jag skulle ju skriva att för många är du en livlina! Tänk vad många som säkert hade jättetrevligt hos dig nu... många som kanske inte har så mycket att glädja sig åt i vardagen!
Eleonora... du är en sådan där förgyllare... som smyckar glädje och värme i mångas liv!
Du är verkligen så... himla bra!!

Stor godnattkram..

Bilder från min kamera sa...

Lite tilltugg och trevlig samvaro i all enkelhet är det som ger allra mest. Låter verkligen riktigt trevligt och maten smakade nog gott för dom som åt av den. Det behövs så lite för att det ska bli trivsamt.

Kram och har det allra bäst!

Elisabeth sa...

Och tänk... att jag också fick möta denna underbara förgyllare! Jag är sannerligen ganska rik - för sådana vänner är ju precis vad livet handlar om!! Tack snälla...

Min e-post adress är: elisabeth01@spray.se

Om du skriver till mig där, så att jag får din e-post adress, så kan jag skicka en bild på "ful-tavlan"...

Med en kram i tanken till dig, så hoppas jag att du känner hur mycket du betyder för mig...

Dubbelörn sa...

Så härligt det låter med dina träffar, utställningar och bjudningar. Det är det här som är det positiva med att bo i storstan. Tillgängligheten!

Vår gräsmatta är fydd av scilla, den är faktiskt helt blå!! Det är fröjd för ögat o en lycka för själen att kunna känna glädje inför naturen... :)

Varma helgkramar, tror det behövs för det är extraruggigt här hos oss idag

Christina sa...

Så mycket godsaker, låter trevligt.
Ha en skön lördag vännen
Kram

Amber sa...

Du är så fantastisk som ordnar - tänk vad många som bara skulle sitta för sig själva utan människor som du! Härligt!

Varm kram till dig!

Musikanta sa...

Jag ska snart ha mina damer i min damkör hemma hos mig. Då tänkte jag stjäla några idéer från dig - om jag får. Ostrullad oliv och tunnbrödsrulle låter lika gott som det säkert är. Och inte alltför jobbigt att göra.

Vi brukar dricka te och bara ha lite bröd och kallskuret när vi träffas och sjunger hos varandra. Men ett glas vin vore nog inte så dumt! En trevlig helg önskar jag dig. Kram/Ingrid

Musikanta sa...

Jag ska snart ha mina damer i min damkör hemma hos mig. Då tänkte jag stjäla några idéer från dig - om jag får. Ostrullad oliv och tunnbrödsrulle låter lika gott som det säkert är. Och inte alltför jobbigt att göra.

Vi brukar dricka te och bara ha lite bröd och kallskuret när vi träffas och sjunger hos varandra. Men ett glas vin vore nog inte så dumt! En trevlig helg önskar jag dig. Kram/Ingrid

Ingrid sa...

Så härligt det låter! Jag kan tänka mig att det var en uppskattad fest. Det är roligt att få träffas och umgås under så trevliga former.

Idag är här kyligt, blåsigt och regnigt, jag hoppas att det är trevligare hos dig.

Ha en riktigt fin söndag!
Kram Ingrid

Gårdsromantik sa...

Vilken härli buffe!
De var säkert supernöjda.

Kram Maud