söndag 13 april 2008


I går var jag på gymnastikuppvisning
som Sofiaflickorna hade i Enskedehallen.
De minsta barnen var ca 4 år och de äldsta ca 17,
så svårighetsgraden varierade och stegrades
och avslutades i ett snabbt krescendo
av den superuktiga och samordnade gruppen Dragons
(Cheerleaders, som visade sitt SM-program)
Enskedehallen var mer än fullsatt av
entusiastiska föräldrar, vänner och bekanta.
Stämningen och applåderna var höga.
Min lilla Sofie, som är med i Elitgruppen
(truppgymnastik) gjorde mycket väl ifrån sig,
trots att hon tillbringat veckan i sjuksängen tom fredag.
Det var hopp, volter och skruvar - ja, jag vet inte allt.

Fart och fläkt och disciplin på alla deltagare vid skifte av program -
snabbt och effektivt - och jättefint att se hur smidigt allt flöt.
Men det berodde också mycket på alla snabba och duktiga funktionärer.
Musiken var superhög, svängig och medryckande
och från många moderna musikaler.
Gymnastikuppvisningar kan annars vara lite "sega" men inte
Sofiaflickornas inte!!
Nästa gång Elitgruppen uppträder, blir på
tävling i Umeå.
Man fick inte fotografera med blixt när Eliterna utförde sina program,
så därför har jag bara bilder att visa när de mindre barnen. uppträdde.

TREVLIG SÖNDAG

7 kommentarer:

Christina sa...

De är duktiga de små flickorna och trevligt att titta på.
Önskar dig en skön söndag också
Kram

Gisan sa...

Det är så att jag rycks med även på avstånd :-) Kramar...

Helena sa...

Vad kul med gymnastikuppvisning....roligt att det gick bra för din Sofie trots att hon legat sjuk.
Ha en mysig kväll!
Kram min vän

Gårdsromantik sa...

Tack för titten - vilken härlig stämning det ser ut att ha varit!
Trevlig söndag du också och på återhörande.

Kram Maud

Anonym sa...

Vad roligt att se gymnastik och speciellt när man följer en liten anhörig, är det ditt barnbarn?

Ha en skön söndagkväll!

Unknown sa...

Hej!
Hittade hit via Helenas blogg=) Härligt med lite gymnastik för barnen! Tänk den som kunde ta sej iväg på något sånt själv!

Ha en härlig kväll!
Malin

http://majamelon.blogg.se

Elisabeth sa...

När ska de uppträda i Umeå? Kanske kunde jag och Carolina gå och titta då!
Hon måste vara både tuff och stark din lilla pärla... för att orka med ett sådant gymnastikprogram, när man nyss varit sjuk, då måste man nog ha både styrka och envishet!

Sov så gott min vän... det ska jag snart också försöka med!

Varm varm kram..

Ps. Foto kommer imorgon...du vet!