måndag 28 april 2008



Idag på morgonen var jag och lämnade

min bil på verkstan´

Lasse ska gå igenom och kolla upp allt

ev. blir det byte av kamaxel

och jag känner redan hur min vårgarderob

blir kraftigt reducerad.



I morgon (om bilen blir klar)

kör jag min "franska" väninna

till Öregrund, där hennes lantställe ligger.

Hennes make tillbringar dessvärre

sin tid med sin mycket sjuke son.



Igår var det härlig middag hos dottern.

Så det händer trevliga saker ibland.


Ha det så gott alla som titta in här!

6 kommentarer:

BiRDiE sa...

Hu då, ja, verkstäder har en tendens att kunna bli dyra - men jag håller tummarna för att det INTE blir det. Själv ska jag genomföra projekt serva bilen SJÄLV (med Snuffes hjälp) väldigt snart. Få se hur det går ;)

Det lät jobbigt med väninnans makes sjuke som, jag hoppas allt blir bra, och det snart.

I övrigt vill jag bara sända dig en stoooor vaaaaarm kram.

Eleonora sa...

Birdie:
Dessvärre är sonen (52 år) obotligt sjuk i en hjärntumör, så både fadern och min väninna behöver munstas upp.

Eleonora sa...

.... muntras upp ....

Helena sa...

Ja visst blev det bra med gardinerna.....det blev bättre en jag hade trott.
Ella har så klart fått en massa smaskens idag på födelsedagen.
Hoppas det inte tar allt för mycket på vårgarderoben när bilenrenoveringen ska betalas.
Det är ju roligare att köpa kläder en att laga bilen.=)
Ha en skön dag i Öregrund!
Kram vännen

Dubbelörn sa...

Verkstäder ger mig kalla kårar... ;)

Alltid jobbigt med sjukdomar, men skänt att få ett avbrott i skärgården. Öregrund som är så vackert!

Kramar

Christina sa...

Bilen är ingen sparbössa precis....
Så inbjudande skål, blir så sugen.
Äter äpplen så det står härliga till och jag bara älskar äpplet Pink Lady.

Ha det riktigt gott vännen
Kram