fredag 18 april 2008

MINA DIAMANTÖRHÄNGEN



Häromdagen tog jag av mig mina örhängen (diamanter)
för att göra dom rena. Jag använder en gammal tandborste
och brukar borsta med tandkräm! (enligt rekommendation)
Så la jag dom i ett hushållspapper skrivbordet för att torka .. ...
då ringde telefonen.
När jag sedan passerade skrivbordet
"såg jag liksom ett tillknycklat papper" ligga där,
så det slängde jag snabbt i soppåsen.



Senare på kvällen, framför TVn,
tog jag som av en händelse på öronsnibben och tänkte
"men jag tog ju på mig örhängena??".
SOM EN BLIXT såg jag framför mig eftermiddagens händelse
och blev ISKALL.
Soppåsen hade jag ju slängt i sophuset!
Ringde dottern - hon och hennes man kom direkt till sophuset
för att hjälpa mig.
Klockan var 22 och det var mörkt ute!

I sophuset finns 6 stora tunnor,
men jag kom ihåg var jag slängt påsen
men inte precis hur påsen såg ut.
Ibland använder jag gamla ICA kassar
ibland andra.
När vi öppnade locket såg jag direkt vilken påse det var!
En sån där vit köprullepåse.

Jag behövde inte ens tömma påsen för att leta -

öppnade bara och där låg mina diamanter!!

Allra överst!

Smått hysterisk av glädje ringde jag dottern och berättade

kunde inte sluta skratta på flera minuter.

Vilkan lycka att jag fann mina örhängen (som jag sparat till så länge).

Så lätt kan det vara att slänga bland det allra käraste man har.

DET HÄR GÖR JAG A L D R I G OM

14 kommentarer:

BiRDiE sa...

Oooooooooj, vilken tur (skicklighet?) du hade där?!
Glad att du hittade dem...
Kram!

Anonym sa...

Ååååååå
vilken tur....vilken lycka!
Köp en lott!
Du har turen med di nu.
Kram!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hihi;).....
sådan tur du hitta dem...har lycktats slänga massa saker jag..dumm ovana...guldklocka, mobiler!!!Japp,de har aldrig kommit fram igen!!!!

ha en skööön helg!!!

Kram Millan

Christina sa...

Villken tur att du hittade dem....
Trevlig helg vännen
Kram

Pia sa...

Guldtur!!!

Här har jag och äldste sonen en lugn förmiddag. Sambon och yngste sonen är vid Siljan och fiskar regnbåge. Sonen var först att få fisk, en på drygt 3 kg!!! Tror nog han är stolt nu. De meddelar via mms och telefon, så jag är någorlunda uppdaterad.

Nu har jag nog inte tid med bloggeriet mer för stunden, för jag ska städa lite ;-)

Kram på dig!

Helena sa...

Vilken tur att du hittade dina örhängen.
Ha en härlig helg vännen!
Kram

Stina sa...

Åh hjälp...vilken tur att du kom på dem alltså. Kramis

Elisabeth sa...

Jag riktigt känner din rädsla över att ha förlorat dina kära diamantörhängen... sedan också din lycka över att du återfann dem!

Ditt inlägg var nästan som en liten rysare... tur det slutade bra!

Ha en vacker lördagkväll, min vän...

Gisan sa...

Åh vilket lyckligt slut i alla fall! Men jag kan tänka mig fasan. Kramar...

Ingrid sa...

Vilken tur att du hittade din örhängen! Nog är det hemskt när man gör så där, men det är lätt hänt.
Jag önskar dig en fin söndag!
Kram Ingrid

White Season sa...

Hej vad du är rar, tack för din gulliga kommentar, vad kul att du tycker om det jag visar...
Och vilken j...tur att du hittade dom i soppåsen, känner igen den där känslan av att bli helt kall, hm...
Vad duktig du är med din viktnedgång, jag har kämpat på med VV nu ett tag och lyckats få bort 10 kg, nu är det 4 kvar och det är lite svårare...men trägen vinner väl tillslut. Kram och ha en härlig söndag, malin

Christina sa...

Kikar bara in och önskar dig en skön söndag
Kram vännen

Christina sa...

Skön måndag på dig vännen
Kram

Isabelle sa...

Åh vilken tur att du hittade dem. En riktig rysare, förstår din glädje när du fick tag på rätt påse.

Ps. Tandborste är toppen men jag skulle rekommendera dig att använda lite diskmedel istället för tandkräm.