onsdag 16 april 2008

MOT NYA DJÄRVA MÅL














Jag kämpar på med viktnedgången.
Det går - sakta, sakta, men säkert
På 5 veckor har det nu blivit
2,8 kg
HURRA
Jag kunde säkert ha minskat mer
om jag motionerat oftare
men jag har så mycket att skylla på
för att slippa den tråkiga motionen
Det gör inget om det tar längre tid

Jag har börjat vårstäda, ett nödvändigt ont
men det är faktiskt ganska roligt
och det känns skönt att röja upp
och framför allt efteråt!
då allt lyser och doftar gott

Igår började jag med hallen,
Gick igenom ALLT - lådor, skåp och ja ALLT
Hittade 3 par s.k. trädgårdsbyxor
som genast hamnade i tvättmaskinen
Dom blev såå fina och tänk ---

DOM PASSADE I STORLEKEN
-- har alltså gått ner en storlek
HURRA

Idag blir det först städning av matrummet
och där lär jag inte hitta några kläder
Orkar jag så står badrummet på tur därefter

Vädret är inte lockande men en
promenad blir det i alla fall emellan
de båda projekten


K R A M T I L L A L L A V Ä N N E R

7 kommentarer:

Bilder från min kamera sa...

Grattis till dina kilo du blivit av med. Du ska se om du dansar runt där i hemmet när du vårstädar och röjer, blir du snart av med lika många till.

Här är vädret inte heller lockande, solen lyste när jag vaknade men den har somnat igen. Hade tänkt mig en tur ute, men det få stanna vid en tanke nu.

Kram och ha det så bra i vårstädningen!

Christina sa...

Det är härligt när man ser resultat....
jag tar det så försiktigt och måste tillstå att jag inte kan hålla mig riktigt ifrån det goda men 1 kilo har jag tappat.
Det får ta den tid det tar säger jag också i och med att man inte kan motionera som man vill.

Tycker att du är jätteduktig vännen.

Önskar dig en riktigt fin dag
Kramkram

Gisan sa...

Städning är också ett sätt att bli av med kalorier :-) Men inte så kul sätt det heller. Kramar...

Unknown sa...

När man städar gör man ju också av med ganska många kalorier. Grattis till dina förlorade kilo.
Kram

Hannele på Hisingen sa...

Mycket snabbare ska det väl inte gå, om man ska behålla den nya kikten.

Bloggblad sa...

Då har du gått ner lite fortare än jag.... jag ser det som att kilona trivs på mig och har så trevligt att de vill stanna... Jag började tänka på vad jag stoppar i mig och vad jag gör av med i mitten av januari, och nu, efter 13 veckor har jag minskat med 3 kilo... knappt ett per månad... men å andra sidan tar jag det sakta för att jag ska orka med mitt matprogram resten av livet. Det tog 15 år att gå upp 15 kg...

BiRDiE sa...

Du är DUKTIG, min vän! Kämpa på! Desto roligare blir det ju när man så tydligt ser och känner resultatet! Kram.