tisdag 8 april 2008


Jag tittar ut genom fönstret nu i kväll
och får plötsligt se att den gröna gräsmattan blivit alldeles vit!!
Snö idag - den 8 april - usch och fyy
Min bloggvän Erika nämnde att
det kanske skulle komma mer snö, men det ville jag inte tro.



Hoppas allt har smält bort till i morgon
då ska jag till Waldemarsudde på Djurgården
och se en utställning om HERTHA HILLFON

Hade tänkt köra bil dit, men med sommardäck
kanske det inte går - då får det bli tåg.
Sen måste det vara slut på allt vad SNÖ heter

JAG VILL HA VÅR

PÅ RIKTIGT

7 kommentarer:

Elisabeth sa...

Åh, min vän... jag kan bara hålla med dig!
Jag vill också ha vår nu!!

En stor godnattkram till dig... och sov så gott!

Christina sa...

Men så tråkigt!!!!
Snön kan hålla sig borta nu och tempen kan stiga istället.
Ha en skön dag vännen
Kram

Musikanta sa...

Håller med dig. Här är det likadant! Snön har numera övergått till ett strilande regn, så den ligger väl inte kvar så länge.

På min innegård står tre lådor penséer (snötyngda) som väntar på att bli satta i alla lådor och urnor. Men jag har ingen större lust att gå ut i regnet.

Hoppas att snön gått bort idag hos dig så att du kan åka bil till utställningen! Önskar att jag kunde följa med!

Helena sa...

Här har det kommit nästan en dm snö och det fortsätter att väka ner.=(
Hoppas du får en bra dag på Djurgården trots vädret.
Kram vännen!

Christina sa...

Jag skulle gärna bjudit dig på middag men idag blev det en sallad.....
Hoppas att du har haft en trevlig dag idag?

Ha det gott vännen
Kram

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Bilder från min kamera sa...

Visst är Aprilvädret lurigt. Så ännu kan det säkert snöa på sin platser fortfarande. Men här där jag bor, skulle jag onekligen bli förvånad om jag vaknade en morgon och det vore vitt ute.

Var ute med kameran i går och det var ett riktigt fint vårväder. Jackan kunde jag lämna hemma blev en tjockare jumper i stället. Solen sken från en blå himmel.
Jag vandrade runt på mitt smultronställe. Det enda jag hörde var kvitter från fåglar och skvalpet från havet. Det är rogivande att någon gång slippa höra tåg bussar bilar, som hela tiden låter.

Idag regnar det här och någon sol lär inte visa sig. :(