torsdag 6 september 2007

Torsdag och nytt kök "nästan" klart

Ja, så har det då hänt att såväl elkille som snickare har mötts i mitt kök. Just nu har jag fått överskåp (upp till taken) belysning under skåpen och ny keramikhäll-spis! Det fattas litet "finlir" och sedan kan jag börja sortera bort och ordna upp i alla nya skåp. Det ska bara bli saker jag verkligen använder. Det andra tänker jag lägga i Fiffis "brudkista". I den lilla kistan (vanlig flyttl åda) samlar jag saker jag kasserat, men som fortfarande kan användas. Den dag hon bygger eget bo, kan det komma väl till pass - inbillar jag mig.

Med tanke på en jobbig dag för mig trodde jag inte jag skulle hinna med att hälsa på mina bloggvänner. Men jag bara tog mig den tiden! Det kanske inte blev så mycket skrivet, men jag har funnit så många nya vänner att det inte gick att bortse ifrån att kolla in allas senaste bloggar. Nu får det nog bli en paus för mig ett tag, måste fixa så att det går att laga mat osv.
Tack för att ni hör av er. Love you.

11 kommentarer:

Elisabeth sa...

Ville bara titta in och "se" hur det går med köket!! Låter så himla roligt med ett nytt kök!!

Tack för erbjudandet om, eller rättare sagt när vi kommer till Stockholm... den vackraste staden i världen tycker jag!
Där finns museer, slott, Djurgården...ja, många spännande saker att uppleva!!

Ha det gott..i ditt nya kök..

Varma kramar..

Eleonora sa...

Elisabeth:
Kanske kan du få "se" hur det gick med köket. Jag tog mobilfoton men vet inte än hur jag överför dem. Som sagt när det närmar sig en Sthlm-ressa för dig - hör av dig om du vill. Sköt om dig, stor kram

Christina sa...

Så skönt att du har fått ordning på ditt kök.
Tack för dina rara kommentarer inne hos mig....
Ha det gott vännen
Kram

Inkan© sa...

Nu blir jag nästan avundsjuk - ett "nytt" kök... det önskar jag mig. Hoppas det kommer att fungera bra nu - det tog lite tid men sedan så -vips- blev det klart.
Kul!

Eleonora sa...

Christina:
Ville kommentera ditt senast inlägg, men kommer inte in via kommentarerna. Problemet har ju blivit enormt, fast det egentligen inte borde finnas alls. Håller med dig i din ilska! Hoppas ilskan lugnat ner sig så att du får en finfin weekend. Kram till söta vännen

Eleonora sa...

Inkan:
Ja nytt o nytt - det blir det ju inte överallt förståss. Jag har satt dit överskåp upp till taket(inte jag men snickarn), fått bättre belysning under skåpen och en ny keramikhäll på spisen. Nu har kakelmannen just gått sedan han kaklat över den kalla rostfria väggen vid diskbänken. Allt blir helt klart på måndag, härligt! Sköt om dig och härlig weekend

Christina sa...

Hoppar in här och önskar dig en skön fredag
Kram vännen

Christina sa...

orgon vännen
önskar dig en skön lördag
Kram på dig

Christina sa...

Oj vad du jobbar med ditt kök, det blir däkert fint.
Hoppas att du visar en bild när det är klart, spännande att se.
Ha en fortsatt skön lördag vännen
Kram

Christina sa...

Har du svårt med att kommentera så har jag satt en cbox i sidan som du kan kommentera i....

Elisabeth sa...

Hoppas du får en fin söndag i ditt nya kök!
Det är ju alltid roligt när det är nytt, med nya idéer och inspiration!

Varma kramar..

Ps. Tack underbart snälla du, för ditt stöd, din omtanke och dina varma ord borta hos mig.. nu när det blåst lite isiga vindar.. det bär nu - och jag hoppas att jag en dag kan vara samma stöd för dig som du är för mig..! Kram igen..