fredag 7 augusti 2009

VÄRMEN ÄR TRYCKANDE ....

..... och jag gör inte många knop under dagen. Trött som 17 är jag och tillbringar några timmar på eftermiddagen i trädgården tillsammans med andra tanter. Idag bjöd en av damerna på tårta och vitt vin, för hon hade fyllt 85 år!! Krutkäringar är vi allihopa!

Fram emot kvällningen - då svalkan kan infinna sig - kan jag prestera litet nyttigt, såsom putsa silver, städa sovrummet ordentligt, skura ur badrum ....
Men klaga på värmen - inte jag inte! Det är såå skönt och vem vet hur länge det varar. Det gäller bara att inget göra -- förutom att dricka mycket vatten!

Mina pelargoner har överträffat sig själva i år - eller vad tycks?? Blommor stora som tekoppar!

HA DET GOTT ALLA GOA VÄNNER!





7 kommentarer:

Bilder från min kamera sa...

Gårdagen bjöd verkligen på reell värme. Krutkäringar finns det säkert gott om, men lite sällsynta för dem syns inte bland alla som resignerat och givit upp. Så roligt att se äldre damer herrar som fortfarande är alerta, det ger ju sådan hög livskvalitet. Det hänger faktiskt oändligt mycket på det egna jaget, om livet i högre ålder skall vara fint och inbringande. Att sätta sig ner och ge upp är inget bra alternativ, tvärtom. Tårta och vin som en av damerna bjöd på, vet hur livet skall ge innehåll. Många äldre är livrädda för lite vin och det goda i livet. Varför kan man undra!

Kram kära Eleonora och tusen tack för alla dina rara kommentarer!

Bloggblad sa...

Jag säger som du: Rör inte min värmebölja! Tids nog blir det ruskväder... (Fast då tycker jag det är rätt skönt med det kravlösa... )

Helena sa...

Åh vilken blomsterprakt.=)
Här har det regnat för mycket för att blommorna i mina krukor ska må gott.
Mitt över dagen får man hålla sig inne här och ta lite siesta.
Mornarna och kvällarna då är det som skönast.
Nu ska jag lägga mig och läsa med foten i högläge.
Ta det lugn vännen och njut av dagen!
Kram

Bilder från min kamera sa...

Tusen tack för alla dina fina kommentarer om mina foto från Wämöparken. Roligt att få uppskattning, och beröm.

Tog en liten paus från matlagningen. Ugnen är på, i den köttfärslimpa. Inget bra alternativ med tanke på värmen utifrån och dels ugnen, men jag ville bara har den maten idag. Därav att jag intog sovrummet och datorn en stund, lite svalare här inne också.

Idag blir det inget utomhus känns hur gårdagen ännu sitter kvar i ryggmärgen, sedan har allergin satt fart så jag nyser konstant men en och annan stund av uppehåll. Det går väl över det också innan dagen slut. Trots medicin så brukar det får sitt frispel t.o.f

Vinkelevink!

Bilder från min kamera sa...

Glömde svara dig på din undran om det bor folk i stugorna, nej det gör det inte. Endast för visning och hur det kunde se ut inifrån och själva huset i sig. Har tagit bilder även inne i stugorna och dem lägger jag upp vid ett senare tillfälle på bloggen. Tar sin tid att sortera och minska ner alla bilder som läggs på bloggen.

Vink från mig.

Elisabeth sa...

Ja, jag tycks bara se dig... du och dina krutkäringkompisar!!
Dina pelargoner är som vanligt alldeles fantastiska... mina hela två stycken engelska pelargoner på balkongen kan tyvärr inte ges samma omdöme... och jag vet inte vad jag gör för fel med dem! Som dina blir dom då aldrig!!

Sen... tack underbaraste vän för att du förstår. Du har alldeles rätt...det har varit mycket nu. Både med svärmorsbesök och annat.

Varm kram...

Ps. Men mail ÄR på G....!

Anonym sa...

I den här värmen som vi har hft blir det inte många knop...
Man får ta det lugnt och se till att dricka mycket vatten, som du säger!

Dina Pelargoner är helt underbara, så frodiga och fina! Jag har en liten klen vit som står i en kruka vid dörren, den vill sig inte riktigt.
Däremot har jag satt en röd pelargon tillsammans med lobelia vid makens grav och de växer och blommar hela tiden. Det är roligt!

Hoppas du får en fin söndag!
Kramar