måndag 17 augusti 2009

På onsdag ska jag ta mig in till stan till en butik som säljer Second Hand-kläder. Har några vintage kjolar som kanske kan gå att sälja. Och så dessa skor med klack jag inte längre kan gå i. Skorna är nästan som nya, så jag hoppas på att bli av med dem.

Samtidigt ska jag lämna in en kasse damkläder till Alla Kvinnors Hus i Stockholm och lägga en kasse barnkläder i Erikshjälpens stora tunna.

Det gäller att ta tillvara på allt som går! Nu har jag sorterat färdigt, men det blir nog snart mer när dottern har sorterat ut sina saker.

Vad gör ni med alla bra kläder som faktiskt fortfarande går att använda???



8 kommentarer:

Stina sa...

Jag lämnar bort mina till Röda Korset.:-) Kram

Bilder från min kamera sa...

Dina skor ser onekligen oanvända ut. Säkert får du dina kläder skor sålda. Här där jag bor har vi en nyöppnad Second Handbutik som tar mig knappt fem min att gå. Innan fanns det ingen häromkring, jag fick ta mig nästan in till stan. Denna Second Handbutiken är jag så glad över att den finns här.

Nästan så jag skäms över kläder jag köpt t.o.f och aldrig använt. Det har hängt i garderoben till ingen nytta, så det skänkte jag ner hit. Här får vi inte betalt för allt som blir sålt det går (får man hoppas) till människor som har det fattigt och knappt kläder på kroppen. Sammanlagt har jag nog burit ner minst fyra fulla kassar. Jag har också skrivit på varje klädesplagg hur mycket det är använt, eller helt oanvänt. Utifrån det kan de också sätta prislapp.

Har några få plagg till som jag skall gå ner med framöver. Skönt också att få utrensat ur garderoberna, annars hänger det där bara i all oändlighet till ingen nytta.


Vink och kram.

Elisabeth sa...

Vilka snygga skor! Jag har aldrig kunnat gå i skor med klack... jo, jag har försökt... men då jag alltid haft svaga vrister så blir det bara ett vinglande och fallande av alltihopa till slut. Sorgligt, för det är verkligen snyggt med klack!
Var jag lämnar kläder... ja, tidigare fanns det ofta någon i familjen som kunde/ville ha.. men nu, då jag rasat en del i vikt så finns det inte så många som kan ha mina kläder, utan det får gå till Myrorna. Nu är det väl inte så mycket som går dit... det är inte så mycket jag har.

Varm kram...

Ingrid sa...

Så snygga skor du har Eleonora, det är ju synd att du inte kan använda dem.

Jag måste nog säga att det är väldigt sällan jag har några kläder att lämna bort. Då ska det vara något felköp. Skulle det vara så lämnar jag dem till Röda Korset.

Kram till dig Eleonora och tack för dina kommentarer hos mig, de värmer!
/Ingrid

Musikanta sa...

Håller just nu på att rensa i garderoberna. MM har samlat ihop alla sin skjortor (storlek 39 - han har 43 numera) som han har sparat sen vi gifte oss och alla byxor modell mindre.

Jag har en återvinningsshop som jag lämnar allt till. Inget betalt - det som de inte säljer går till Lettland. Är tacksam att de överhuvudtaget tar emot gamla kläder.

Må så gott! Snygga skor, men för hög klack för mig. Annars skulle jag vara spekulant...
Många varma kramar/M

Anonym sa...

Vilka ursnygga skor, så synd att du inte kan använda dom längre!
Men de blir helt säkert till glädje för en annan kvinna.

Vi har flera hjälporganisationer på vår ort, så jag brukar fördela "gracerna" mellan dem.
En sänder regelbundet både pengar och varor till Rumänien, till nytta för barnhemmen där.
Rumänienhjälpen är helt ideel, de kör själva ner i egen lastbil, försäkrar sig om att hjälpen verkligen kommer dit den ska och det känns tryggt.
Sedan har vi Erikshjälpen, de gör väldigt stor nytta. Deras second hand affär här är stor och fin, jag fyndar ofta och lämnar ofta saker också!


Kram kram!

Helena sa...

I första hand kollar jag med nära & kära om det är nått som faller dem i smaken.
Sen åker jag med resten till Erikshjälpen.
Hoppas att du blir av med både kjolar och skor.
Idag har jag storshoppat.
Äntligen fick jag lite inspiration till att förnya lite här hemma.=)
Kram min vän!

Bilder från min kamera sa...

Dagen idag har innehållit lite av varje. Tidigt på morgonen var jag och hämtade ut en paket, mina mormors-kängor har jag nu i mina ägo. Mjukt skinn,och själva skon kommer inte att bidra till skoskav som det oftast blir vid nyinköpta skor-stövlar och allt annat i skoväg. Känns direkt när man prova om det blir skav eller inte.

Sedan har jag och A varit och storhandlat, skåpen är nu fyllda igen. Framöver behöver jag inte handla i den bemärkelsen utan enbart en och annan småsak som behövs som mjölk för att ta ett ex.

En solig lagom sval onsdag. Skönt med dagar som den idag vädermässigt sett. Varken för varmt eller för svalt.

Hoppas din dag varit bra. Det var idag du skulle in till stan med dina kläder skor. Du ska se det blir säkert sålt och någon annan få glädje av det du en gång köpt.

Kram kära Eleonora.