lördag 1 augusti 2009

MÖTE MED MINA BLOGGVÄNNER

Med Malena Ernman- konserten i kroppen tog jag söndagens morgonbuss från Dalarna hem till Stockholm igen. Det var sedan länge bestämt att jag skulle tillbringa kommande vecka (med tillträde på lördagen) i Sigtuna tillsammans med min gulliga barnbarn - 14 och 16 år gamla. Otroligt att dom ville tillbringa en vecka med mormor på en plats där bara lugn och ro råder, men det var nog det dom behövde dom små liven, efter all stress med skolarbetet!

Enda tillfället jag skulle kunna få träffa mina bloggvänner från Umeå, var på söndagmorgon - de skulle checka ut från hotellet (som låg vid Centralen) ungefär samtidigt som jag skulle anlända med bussen. Jag gick bara några våningar ner från Bussterminalen och till hotellet - lämnade in min väska till förvaring där och inväntade mina vänner.

Jag såg dom genast i svängdörrarna - komma in från gatan - och blev så glad! Stor gruppkram blev det. Sedan ville jag bjuda på 12-fika och till slut blev det Kafferepet - mitt emot stora Åhléns. Vi satt vid uteserveringen och kunde i lugn och ro bekanta oss med varandra. Och så lätt det var - Elisabeth och hennes dotter Carolina - två härliga tjejer - vi fann varandra direkt och "snacket" kunde ha fortsatt länge, länge till. Men nu var det ju så att 2 barn satt och väntade på mig, så efter ca 2 timmars pratstund fick jag ta farväl.

MEN ett är säkert - vi kommer att ses igen och bloggarna kommer fortsättningsvis bli mer personliga! Jag är så glad att vi fick ses!






7 kommentarer:

Bilder från min kamera sa...

Tack snälla Eleonora för din långa kommentar. Nu har jag också sett dig på bild, vad trevligt, och så rar och snäll du ser ut precis som jag alltid tyckt och tycker. Hela du alstrar det där som är få förunnat att har.

Förstår att mötet med din bloggvän och hennes dotter var ett fint inslag den dagen. Synd att ni inte hade mer tid för varandra, men bättre ett par timmar än inget alls.

Har nyss varit iväg och uträtta en del ärenden som det alltid finns, oavsett lust eller ej. Det är så kvalmigt ute idag att kläderna kändes som om dom hade limmats fast med universalklister. Fy, för sådant väder. Här och var enligt väderkartan skulle det kanske kunna bli någon åska, den kan gärna försvinna, för jag tycker inte om sådant.

Även tonåringar kan förbluffa t.o.f som det du skrev om att dom ville tillbringa tid med mormor. Alla leta vi kanske på vårt egna sätt efter lugnet, inte bara vi som är äldre utan kanske de yngre också uppskattar det.

Igår hade jag migrän som inte ville ge med sig, den följde t.o.m med när jag skulle lägga mig och det är verkligen ett rent helsike. Känner idag också att det sitter där och småbankar, här gäller det att ta det lilla lugna så det inte bryter ut.


Stor kram vännen och har det så bra.

Maya The Piraya sa...

Tog det inte lång tid med bussen? Jag brukar hälsa på mina morföräldrar i Göteborg och det tar 9 timmar med buss...
Jag lovar att ta hand om mamma! Jag ska se till att inte sova lika länge. :D
Vi får väl se om jag svarar! o.o

Kram från Koblajan!! :)

Dubbelörn sa...

Jag hade så gärna deltagit i er träff men köksrenoveringen var tvunget att få första prioritet.

Men nästa gång då är jag där!

Jag hör av mig när jag har vägarna till Stockholm ;).

Kram

Elisabeth sa...

Men vad är det för snygging som sitter där i vit tröja??? Åh, nu ser jag... det är ju du min goda vän!
Men hon som sitter bredvid... kan den däringa bleksura saken verkligen vara jag?

Ja, Eleonora... både jag och Carolina är rörande överens om att du var/är en av de raraste och finaste människor vi mött. Din varma kram i hotellfoajén, ditt härliga skratt, dina ord av omtanke och värme, fikastunden på Kafferepet... du var ett av de vackraste minnena som vi tog med oss hem.
Å för alla er som läser... hon är verkligen precis så go och snäll som hon ser ut!
En helt fantastiskt härlig människa, som jag önskar att fler skulle få förmånen att lära känna...
... och självklart så ska vi ses igen! På någe sätt...

Varmaste kramen...

Helena sa...

Härligt med möten.
Att träffa bloggvänner är otroligt roligt.
Känns som man redan känt varandra en lång tid.
Vilken tur att det gick att ordna så att ni kunde få ett par timmar tillsammans.
Ha en fin dag min vän!
Kram

Helena sa...

Jag ska inte handla mat alls.....Anders ska åka på Ica Maxi medan jag förlustar mig med Hella.
En liten titt på Zizzi blir det så klart.
Ikea och några fler butiker är också inplanerade.
Bara roliga butiker.=)
Ja visst är det konstigt att kylen alltid gapar tom.
Vi är ju bara två nu men jag tycker att vi handlar lika ofta och mycket som när barnen bodde hemma.
Så är det förstås inte men det känns som vi är alltför ofta på Ica Maxi även fast vi handlar en massa när vi ändå är där.
Hoppas att du fyllt kyl och frys nu så att du slipper handla på ett tag.....det finns ju roligare saker att göra.=)
Kram vännen!!

Ingrid sa...

Hejsan Eleonora!

Så härligt det är att läsa om ditt möte med Elisabeth och Carolina och så roligt med fotona av er alla tre. Carolina har vi ju på bild förut, men dig och Elisabeth har vi inte sett så mycket av.

Jag för står att det var ett riktigt givande möte och så är det nog ganska ofta. Jag har bara positiva erfarenheter av de blog/nät-vänner som jag fått träffa i verkligheten.

Hoppas du får en fin fortsättning på den här veckan!
Kram Ingrid