söndag 9 augusti 2009

SEMESTERVECKA I SIGTUNA MED BARNBARNEN

......... för tredje året i rad ... och jag blir lika förvånad varje år att dom fortfarande vill tillbringa en hel vecka med sin mormor. Men tacksam förstås, eftersom jag får lov att rå om dom litet mer eget! Flickan är 16 år och pojken 14.

Extra läckert godis - presenten från Elisabeth och Carolina - tog vi med oss för att smaska på under veckan. Så gott och som ingen av oss smakat på tidigare.

Rådhuset i Sigtuna


Stora Gatan - som var ovanligt avfolkad eftersom det var en mycket varm vecka.



Huset jag hyrde ligger vid strandpromenaden och närheten till brygga och bad var härlig för ungdomarna!
Sköna kvällspromenader med dotterdottern.
Tiden går fort när man har trevligt och dagarna bara flög fram. Tack ungar för härliga dagar!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Du hittar då smultronställen...Sigtuna ser mysigt ut!
Så roligt att kunna ägna en hel vecka åt barnbarnen, jag är säker på att ni haft en fin tid!

Varma kramar från ett tryckande varmt Västsverige!

Anonym sa...

Visst är det mysigt i Sigtuna! Tur att ni hade fint väder, det gör ju en semester extra trevlig.

Ingrid sa...

Så underbart att få rå om sina barnbarn alldeles själv, jag blir lite lätt avundsjuk på dig måste jag säga.

Härliga bilder visar du också, tack för dem!

Kram Ingrid

Elisabeth sa...

Roligt att godiset smakade bra... och än roligare att läsa om din utflykt med barnbarnen till Sigtuna.
Å sen så måste jag ju få säga... vilken vacker dotterdotter du har! Nu har jag ju inte sett hennes mamma, men då jag vet att hennes mormor är mycket vacker, så är det kanske därifrån dragen kommer?

Varm kram...ja, som alla alla dagar i tanken till dig, min kära vän.

Anonym sa...

Vad härligt att få vara tillsammans så med sina barnbarn. Vad roligt det är att du fick en så fin träff med en bloggare.
Har kikat runt här på din fina blogg en sväng. Passar då på att lämna ett avtryck efter mig.
Önskar dig en fin dag.
Kram

Helena sa...

Vilket härligt ställe du hittat.
Mysigt att ni har ett så fint förhållande du och dina barnbarn.
Med en mormor som dig är jag igentligen inte förvånad att de tycker om att tillbringa en semestervecka i ditt sällskap.=)
Ha en fin måndag vännen min!
Kram

Bilder från min kamera sa...

Om du lägger samman allt det du gjort under sommaren,tror jag du är väldigt nöjd glad över alla dina upplevelser.Det är du väl värd för du är en sådan vänlig själ, mycket utöver det vanliga.

Roligt att den tid du tillbringat med barnbarnen blev trevlig och fin.

Gillar bilden med grinden, men som alltid är dina bilder fina var och en på sitt sätt, och det är ju också i betraktarens ögon.

Här har solen gått och gömt sig, den lyste så fint när den steg upp på vår himmel, men lite vagt vill jag minnas enligt väderprognosen skulle den visst hålla sig undan någon dag. När jag var ute kändes luften väldigt kvalmig men det fläktade så jag flöt inte bort fullständigt, men inte långt borta. I bland känner jag mig som jag fortfarande vore i övergångsåldern vilket är passerat för många år sedan. Skönt var det när jag kom in till CG för där inne är det svalt.

Önskar dig en bra måndag vännen.

Kram och vink!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hejsvejs...så kul att du kom i håg mig, o hittade tillbaks till mig igen.ja många mysiga bloggvänner man misst o inte hittat åter till.Så, som sagt, kul du hittade till mig;)
'
Mysigt du verkar ha haft det med baenbarnen i Sigtuna!!! Bra gjort av dig att ta hand om dem så...inte alla mor o farföräldrar som gör...tyvärr!
ha det gott...pååterseende!!
kram millan

Laila sa...

Sigtuna är en underbar liten stad. Det finns ju så mycket att gå och njuta av :-)

Helena sa...

Här har de gjort en undersökning och det visade sig att Ica Maxi faktiskt är billigast här i stan.
Nu är det inte därför vi handlar där utan vi gillar butiken.
Willys gillar jag inte alls men det är väl att man är van vid Icas varor.
Ha en härlig fredag vännen!
Kram