tisdag 11 augusti 2009

SÖNDAGSPROMENAD I SOLEN

Mitt husområde - HSB - i Neglinge, Saltsjöbaden. Här började min promenad.

Passerade GÅSEN i Neglinge Parken

Gick in mot Bergudden, där detta lustiga konstverk hamnat utanför - och mitt i buskarna - vid något slag av tomtdelning.

En vacker vit Hortensia vid sista radhuset.
Denna svagt solbelysta stig var rofylld och fin att vandra...
.... öppnar sig och man kommer ut vid Pålnäsviken. Här finns en av många marina platser i samhället. Gattet rakt ut - och man är ute på Östersjön!







Hemma igen i "min" trädgård, där Höstanemonerna blommar stora och vackra.

Margaretas balkong har många vackra pelargoner.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin promenad! Tänk att du har så nära till vattnet, vilken lycka, det skulle jag gärna vilja ha också.
Tack för fina bilder!

Elisabeth sa...

Håller med Marskatten i allt hon skriver... och du vet ju hur mycket jag tycker om Stockholm. Hoppas att dagen i övrigt varit snäll emot dig..

Varm kram, min vän..

Ps. Det finns en anledning till varför somligt dröjer...

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Härligt att få följa med dig ut på promenix!!!!

kram Millemamsen♥

Helena sa...

Vad fint du bor vännen.
Härligt med så fina gångståk i närheten.
Att bo vid havet är underbart.
Ha en mysig dag!
Kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Japp...du fattade så rätt! Storsessan är nu 13 o var med sin jämngamla kompis! De små var med o hade även de en jämngammal kompis! Lillprinsen sov mestadels i vagnen..eller så hade jag honom..o jag vill gärna inte va med på bild;)så är det!! tack för kommentaren!

Tankevågor sa...

Vilken trevlig promenad du tog oss med på här! Jättefina bilder! Skulle gärna gått där med dig irl också!
Kram

Lisas torp sa...

Hej där!
Hittade dej via en annan blogg och blev lite nyfiken.
Så fin din blogg är och så många intressanta inlägg du har!

Själv har jag också en blogg, där jag lever ett rätt stillsamt sommarliv på mitt torp på somrarna och resten i Sthlms innerstad.
Står för tillfället med ena foten i pensionen och är liiite skärrad bara...!
Js, ungefär så är det för mej i mycket stora drag förstås.
Titta gärna in hos mej om du har lust. Jag har en annan bloggvän som har samma namn som du, men såg sedan att du var en helt annan person.
Hälsn.
Lisa på torpet

Bilder från min kamera sa...

Tack för den promenaden med dig och din kamera.Det lilla konstverket som står där alldeles själv kanske trivs där, har lite uppsikt på det som sker runtomkring utan att själv synas direkt. Undra vad det skall föreställa föresten? Det är kanske upp till var och en som passera förbi, att tolka.

Ser riktigt lantbetonat ut där du bor. Hortensia tycker jag är både fin och ovanlig växt, skiljer sig liksom från allt annat i växtlighet, ungefär som vi människor som inte ser likadana ut.

Vatten hav båtar som ligger stilla och bara slumra till, är också fint att vila ögonen på, glittrar sedan havets vatten blir det än finare.

Har varit ute en runda, bara i nästa b-område och den lilla närbutiken där jag endast handla om jag glömt något, det är lite för dyrt för att jag skall lägga mer pengar där än nödvändigt. Pengar har en tendens att försvinna utan man hjälper dem på traven i den sortens butiker. Fy vilka hutlösa priser det är.

Solen skiner och värmen är påtaglig redan, men gnälla det ska vi inte göra. Så länge det är sommar ska vi var nöjda.

Kram vännen och en solig och fin helg hoppas jag du får!