onsdag 11 mars 2009

UTESTÄNGD FRÅN VERKLIGHETEN

I morse satte jag på datan som vanligt
- kom ingenstans
Skulle ringa ett telefonsamtal
- telefonen var dödare än död
Satte på TVn för att kolla att den gick
NEJ - den var också död
Så då ringde jag COMHEM och felanmälde
Under tiden fungerade bara min mobil
och tur var väl det
så jag kunde nå yttervärlden
Ojojoj vad man har blivit beroende av alla tekniska apparater
Strax efter kl 15 fungerade allt igen och nu
kan jag andas ut och allt är som vanligt!
Nu ska jag gå runt och hälsa på hos er
Trevlig onsdag

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ojoj
Jag hade blivit panikslagen!
Aldrig har man väl så många anledningar att ringa, eller kolla internet som när det strular...
Skönt att det löste sig!
Kram!

Anonym sa...

Såg just en reklamsnutt som vill att vi ska spara el - stänga av allt och umgås istället...nu fick du ju göra detta :-) Skönt att allt löste sig! Kram

Stina sa...

Ja, när de där sakerna krånglar, då blir man inte glad.:-) Kram

Gisan sa...

Det är inte förrän de slutar funka som man upptäcker hur mycket tid man lägger på de tekniska prylarna i omgivningen. kramar...

Helena sa...

Ja det är hemst vad beroende man är av att allt sånt fungerar.
Ha en skön dag vännen!
Kram

Bilder från min kamera sa...

Vi människor är onekligen beroende av de tekniska prylarna. När det sedan slutar att fungera blir det nästan kaos i huvudet. Hur kunde människor klara sig förr utan allt det,dom visste inget annat om.

Vi däremot vänjer oss undan för undan vid alla apparater som kommer på marknaden, och utifrån det blir vi som vi blir. :)

Naturligtvis vill vi att det ska fungera, vi betalar dyrt för det vi har i våra hem.


Hoppas denna dagen börjat bättre för din del. Kan tänka mig du målar för fullt i ditt sovrum. Blir säkert väldigt fint, jag har nämligen på känn att du är väldigt duktig i det du gör.


Varm kram och ha det allra bäst!

Bloggblad sa...

Visst är vi beroende, grannen kom nyss och ringde på och undrade om jag hade vatten... hon hade inget. För säkerhets skull har jag hällt upp några liter nu om det skulle försvinna härifrån också.

Musikanta sa...

Jag bävar för den dag jag ska iväg på en begravning eller ett bröllop och inte bilen startar...

För det mesta är det ju 3 - 5 mil mellan hemmet och kyrkorna och det finns ingen kollektivtrafik som fungerar här ute på landet.