lördag 21 mars 2009

Häromdagen upptäckte jag att
min julkaktus hade stora knoppar
Jag tror den kommer att blomma
lagom till Påsken

Uppdatering av pelargonerna
Igår - fredag - hade jag träff med
"mina" seniorer.
Vi började med sittande gymnastik
för att ge något till kroppen
*

För knoppen blev det sedan BINGO
Alla deltog och många glada skratt
ekade i lokalen
*
Något lekamligt måste ju också till!
Idag blev det ett glas vitt och
tilltugg i form av ostkex och chips
*
Många bidrog med roliga historier och
vi hade så trevligt att timmarna
bara rusade fram, men vid 5-tiden
tackade alla och gick hem till sitt.
*
En mycket trevlig träff blev det !


















15 kommentarer:

Bilder från min kamera sa...

Julkaktus/påskkaktus har jag alltid undrat över vad skillnaden är. Är det när den blomma? Förmodligen är det nog så. För själva blomman ser likadan ut oavsett blomningstid. Hade en julkaktus en gång som var översållad med blommor varje jul.


Sedan tyckte jag den behövde en omplantering, men efter det slutade den att blomma. Hade den kvar under många år men aldrig någon liten blomma ens. Till slut vissnade den ner. Det kändes som om den dog tillsammans med min mamma. Jag fick den nämligen av henne, en stickling från den egna julkaktusen hon hade.

Låter som ni ännu en gång haft det trevligt tillsammans. Som jag sagt förut, behövs det så lite för att umgänget med andra skall blir fint och innehållsrikt.

Håller på och måla spegeln i hallen. Usch och fy vilket tröttsamt projekt jag tog på mig. Det var svårare än jag trodde det skulle bli. Försiktighet få råda så jag inte klantar mig och spräcker glaset. Tung är den också.Ungefär två strykningar är kvar, sedan får den duga. Själv är jag reellt värk bruten, men det visste jag om innan. Vila kan jag göra på ålderns höst. :)


Varm kram! Har en fortsatt bra Söndag!

Helena sa...

Vad kul att den knoppar nu.=)
Jag vet fortfarande inte vad det var jag fick in i hälen.
I lördags hade det flyttat sig till andra sidan på hälen och igår kände jag fortfarande av det.
Idag har jag inte känt nått än så jag hoppas att vad det än var kommit ut nu.
Vad kul att få se bilder från er träff.
Ha en skön dag vännen!

Christina sa...

Vllken fin kaktus och så stora pelargonierna är nu.

Ser så trevligt ut på bilderna.
Ha det gott vännen
Kram

Anonym sa...

När jag ser dina bilder blir jag glad. Det är så livet ska vara när man är pensionär. Många skratt och umgänge med likasinnade. Kram

Elisabeth sa...

Jag kan bara beundra dig! Du har ett sådant varmt engagemang för "dina" seniorer...!

Varm kram... alltid!

Ps. Jag följer dina pelargoner med spänning...

Ingrid sa...

Men så fin din kaktus är, nu får du allt döpa om den! Och så bra pelargonerna utvecklas.

Och en trevlig träff ni verkar ha haft.

Ha en riktigt fin vecka!
Kram Ingrid

Bilder från min kamera sa...

Godmorgon Eleonora!

Vaknade till ett snötäcke utanför mina fönster. Inte mycket, men vitt på marken. Solen skiner mellan små molntussar. Mer snö skall tydligen komma ner under dagen. Mars-April är riktigt luriga månader.

Idag skall jag hålla mig inomhus, och bara tar det lugnt.Känner att det är dags för en reell viloperiod efter allt målande och annat jag gjort en tid nu.

Kramar och ha en skön Tisdag!

Helena sa...

Vad kul att du gillar det prickiga kortet.
Jag älskar prickit och randigt papper.=)
Theres smycken är jättefina och prisvärda.
De är mycket finare i verkligheten men det har du säkert redan förstått.
Jag tycker att det är så fint med pärlor.
Ha en skön dag vännen!
Kram

Stina sa...

Mysigt med blommor och vänner.:-)
Kram

Hannele på Hisingen sa...

Den byter namn till påskkaktus.
Kram.

Musikanta sa...

Hade gärna velat vara med...Just nu jobbar jag bara känns det som.
Kramar/M

Elisabeth sa...

Imorgon ska jag se på Ophra!! Tack snälla för tipset... som du har berättat om förut, men som jag alldeles glömt bort.

Varm varm kram, som alltid min vän...

Elisabeth sa...

Håller tummarna för dig idag hos ögondoktorn!!

Varm och stor kram... alla dagar!

Christina sa...

Kikar bara in och önskar dig en skön dag
Kram

Musikanta sa...

Båda de sista kommentarerna har gått in på min e-post- alltså de från Elisabeth och Christina. Konstigt! Det står visserligen Lily of the Valley inom parentes, men i alla fall...
Kram/M