onsdag 29 juli 2009

TISDAG-ONSDAG...

......... besök i Öregrund hos min "franska" väninna och hennes make.

Promenad ner till Campingen/husvagnarna och badet.
Detta var en lyxig variat av campingplats. Notera de lagda stenplattorna i marken fram till ingången! De hade vackra blå/vita gardiner runt alla tältfönstren!


Denna härliga tisdagskväll blev jag bjuden på underbart god grillbuffé med massor med olika sallader till + rödvin på innekrogen KÖKET i Öregrund. Godis!! Godis!!


Här är det underbara torpet! som tillhör
min väninna.
Här har vi tillbringat många sköna kvällar
Onsdag 16.40 - hemma igen och nu är
det nog slut på resandet för mig
för denna säsongen
Nästa gång ska jag berätta om en fantastisk konsert i Dalhalla!



7 kommentarer:

Helena sa...

Så fint litet hus....ser ut att vara idylliska omgivningar.
Ha en skön dag vännen min!
Kram

Gisan sa...

Åh så fina bilder och det låter som en härlig resa. Kramar...

Elisabeth sa...

På den campingplatsen skulle jag gärna ha velat campa!
Käraste goa vän, jag vill absolut inte att du ska bli ledsen över något du läser hos mig... du vet, det är ju bara så här det är med mycket just nu... jag är trygg i det... för en dag så vänder skeppet! Jag har ju bestämt det..!

Varmaste varma kramen...

Ps. Jag ser fram emot ditt mail, men snälla du, var inte ledsen!

Musikanta sa...

Så härligt det ser ut! Har alltid önskat att jag någon gång skulle få åka på husvagnssemester - men ingen av oss kan ens köra släpvagn, så det lär nog aldrig bli av!

Spännande att läsa om Dalhalla så småningom. har aldrig varit där.

Varma kramar/M

Bilder från min kamera sa...

Lite annorlunda campingplats i förhållande till det vanliga man ofta ser. Skiljer sig verkligen, och ser en aning lyxigare ut.

Hela atmosfären omkring torpet ser så fint ut, och alla som är ägare till ett sådant, skall verkligen skatta sig lyckliga. Jag har två drömmar kvar i livet och en av dem är just ett torp någonstans. Blir ett inlägg på min blogg om just torp, när orden flyter på och jag finner rätt bild till innehållet.

Dalhalla är fint, besökte det för några år sedan dagtid. Naturligtvis är det annorlunda på kvällen. Men akustiken fick vi ändå ta del av trots besöket mitt på dagen.




Önskar dig en fin helg och vackert väder.

Kram kära Eleonora!

Carolina sa...

Tack snälla du för erbjudandet! Jag ska verkligen ha det i åtanke. Det var jätteroligt att träffa dig!

Kramar

Anonym sa...

Så jättefint och prydligt det ser ut på campingplatsen!
Jag älskar att campa (i husvagn!) som vi gjorde i många år innan döttrarna tröttnade på att följa med och då sålde vi husvagnen. Vemodigt...
Ha en skön helg min vän, kram på dig!