söndag 12 juli 2009

NÄR JAG RESER IVÄG



........... och lämnar stan´ (för semester i Dalarna) kommer min kära bloggvän Carpe Diem hit (till Stora Staden alltså) och när jag kommer tillbaka - då reser hon hem.

M E N vi har kanska några timmar en dag att kunna träffas och åtminstonne få hälsa och krama om varandra.

Visst är det konstigt att det ALLTID händer goa, trevliga saker på samma dag/tid.
"Du och din dotter är så välkomna och jag bara upplever det så trist att vi inte kan få mer tid tillsammans!"
PS Har korrigerat inlägget, eftersom missförstånd uppstått. Bloggvännerna bor på tjusigt hotell inne i Staden.

5 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Men jag är HÄÄÄÄR!!!

Ingrid sa...

Kära Eleonora, nog kunde jag tro att det var du som ordnade den trevliga överraskningen för vår gemensamma vän och hennes dotter!! Du är väl den goaste man kan tänka sig.

Jag hoppas att du får en riktigt trevlig resa själv.

Många kramar Ingrid

Anonym sa...

Du är världens goaste!
Säger som Ingrid att det kunde man ju ha tänkt sig att det är du som lånar ut lägenhet till Elisabeth.

Ha en skön resa!
Varma kramar!

Eleonora sa...

Dubbelörn:
Ge mig din mailadress - jag kommer inte fram på den jag har!!


Ingrid och Marskatten!
Stopp och belägg! Inte lånar jag ut en lägenhet till bloggvännerna!! Dom bor på flådigt hotell inne i stan. Och överraska kan jag ju INTE, eftersom jag inte är hemma!! Jag vill bara försöka få ihop en träff med dom, men tiden är knapp vi har att spela på!

Jag är inte alls så go som ni tycks tro!!!

Elisabeth sa...

Nä, men Eleonora... nu har du fel!! Å det är fler med mig som kan stryka under på det!! Du ÄR visst bara så go som vi vet att du är!
Men vi hade ju möjlighet nu, via Alzheimerfonden, att få bo, och unna oss att leva några dagar på ett flott hotell! Du vet, Hästens sängar, hotellfrukost, fint hotellrum.... ja, sådant där som man aldrig, åteminstone inte vi, skulle haft möjlighet till annars. En möjlighet att bara få njuta... och därigenom ladda batterierna inför hösten o sånt!

För mig är du en av de goaste... glöm aldrig det! Å jag hoppas verkligen att vi kan "sy ihop" det på någe vis, så att vi kan ses!

Varm varm kram... till en av de goaste!