onsdag 30 januari 2008

EN BRA TISDAG


Igår var det först läkarbesök - det gick bra
Jag ska fortsätta med samma mediciner
för mitt höga blodtryck
och doktorn skulle skriva en remiss till
en handkirurg för kontroll av lederna
som är angripna av reumatoid artrit


På eftermiddagen var det träff på SPF
Meg Westergren berättade om
egna teaterminnen och om hur det var att
växa upp i skådespelarfamiljen
Inga Tidblad och Håkan Westergren.


Hon är väl ca 73 år tror jag
otroligt spirituell, medryckande och söt
en hy som en persika och hennes röst....
.....ja hon låter som mamma Inga
som ju bla var känd för sin vackra röst.



En mycket inspirerande stund som satt kvar länge i kroppen






6 kommentarer:

Bilder från min kamera sa...

Läkarbesök oavsett vad det gäller är väl mindre roliga. Men tur att det finns medicin att få för det höga blodtrycket. Jag tar också medicin för mitt blodtryck. Känns som det kommer så mycket ju äldre man blir, men man få vara glad att det inte är värre än det är.

Kollade Meg Westergrens ålder. Hon är född 1932 och fyller 76 i år. Tur man inte har axelererat dit ännu. :) Men man lär nog komma dit också, så fort som åren rusar på. Men hoppas verkligen det dröjer länge till!

Kram!

Gisan sa...

Underbart med såna stunder då man får ta del av andras liv och känna sig inspirerad efteråt. Kramar...

Helena sa...

Skönt att det gick bra på läkarbesöket.
Bra att de utreder din RA.
Idag är mina händer extra onda men jag kan nog inte hålla mig från kortmakeriet ändå.
Det är ju inte bra att vara stilla heller.=)
Lycka till hos tandläkaren.
Kram min vän!

Christina sa...

Tack för din omtanke om mig min vän
Kram

Dubbelörn sa...

Vilket veckoschema du har!!?? Ingen kan ändå anklaga dig för lättja ;)

Njut av helgen
Kramar

BiRDiE sa...

Hey gumsan, I'm back on track (med nytt inlogg). Undrar fortfarande vad som hände med det gamla.

Har i alla fall följt din blogg hela tiden, har varit lite trist att inte kunna kommentera.

Kraaaaaaaaam!