fredag 11 januari 2008

MITT KYLSKÅPS UTSIDA

Isabelle har satt extra press på bla mig
att fotografera utsidan av min kyl
utan att först ha "städat" den.
Nu efter fredagsstädet (av lägenheten)
upphandling av matvaror och
fotografering av kylen kan jag här visa
denna nödvändiga "möbel"
Består av kyl och liten frys - Cylinda
lagom för mig
men räcker med rätt stuvning
för 8 pers (under julhelgen!!)
På skåpet finns två små kortramar av barnbarn
samt lista på den mat som papegojan Kinah
får och kan äta.
Tidigare under åren har flera magneter
kommit till och bort
sådana där som barnbarnen tillverkat
och som bara måste sättas upp
När jag får min triss-vinst
ska jag också ha så fina skåp som de
Isabelle planerar och visar i sin blogg



Hur ser ditt kylskåp ut?

5 kommentarer:

Isabelle sa...

Såna sötnosar måste man förståss ha på kylskåpet!

Inkan© sa...

ja du ........ både minneslappar, magneter, foton, lista på nyttigheter att äta... en dikt...
tre magneter som Breten på Cape Cod gjort: det är miniatyrer av tre olika målningar hon skapat. En biljett och så ett rabattkort. Ett tidningsurklipp, en tågbiljett samt läkarbesöksdatum - ja det är ett äventyr att kolla dörren på min kyl/frys;)

Jag rensar varje sommar - men till hösten börjar ytan fyllas på igen... Har helt gett upp detta med rensad yta. Men jag vet vart även viktiga lappar troligen sitter. Oftast sitter de där.

Eleonora sa...

Isabelle:
Dom misspryder ju i alla fall inte!!
Inkan:
Jamen du har det ju organiserat i alla fall, hahaaa, och VET var du ska börja leta. Mycket vunnet med det!

Inkan© sa...

he, he - man skulle kunna säga att där finns en ordning i oordningen:)
För oftast hittar jag just den lapp eller minnesnot på kylskåpsdörren.
Kollade nyss- JO jag har läkartid den 24 kl 8.45 på morgonen. Jag får nog ha klockan på rington - så jag inte blir sen.
Börjar sova igen på morgnarna fram till halvnio-nio. Tiden är i otakt.

Pia sa...

Egentligen vet jag inte om jag vill, för mitt kylskåp ser onekligen 'rörigt' ut. Men jag tror jag ska gå och ta en bild att lägga i min blogg. Kul idé. Kanske fler kan hoppa på :-)

Återkommer.