torsdag 24 januari 2008

SENIORTRÄFF


Den uppmärksamme bloggaren kommer kanske ihåg
att jag har berättat att jag för lite mer än ett år sedan
startade upp en seniorklubb i vår bostadsrättsförening.
Vi blev ganska snabbt 18 personer. Idag är vi något färre.
Syftet är att vi ska träffas en gång i månaden
BARA för att umgås och ha trevligt.


I onsdags hade vi årets första träff. Jag hade köpt 2 tårtor och kokat kaffe och vi började träffen med att festa på detta.

Sen blev det bingospel, något som de flesta gillar.
Halva insatsen går till vinnaren
och den andra hälften går till vår kassa.
Då får vi tillskott till en härlig vårfest, som vi brukar ha i maj.
I onsdags var vi 11 glada personer
3 kunde gå hem med varsin bingovinst!
Trevligt hade vi och några timmar förflöt
i gemytligt sällskap.

14 kommentarer:

Christina sa...

Låter så trevligt...
Det är härligt att ha ett socialt nätverk, det mår man bara bra av.
Önskar dig vännen en god natt när det är dax
Kram goaste Ellionora

Gisan sa...

Visst minns jag att du skrev om det :-) Det låter så trevligt. Vad har ni som bingovinster? Kramar...

Eleonora sa...

Christina:
Får du lite lugn och ro denna helgen? Det kan du behöva. Du behöver väl inte åka på fler undersökningar hoppas jag. Utan kan nu i lugn och ro vänta på ett utlåtande. Kram till dig med söta vän.

Gisan:
Som vinst blir det ½-insatsbeloppet, så pengar alltså. Ca. 50:- per spelomgång. Men det hela är ju bara för skoj skull. Kram vännen.

Christina sa...

Nej, det är inte slut än, två veckor till med arbetsträning två timmar varje dag.
Detta är en omfattande utredning som regeringen har bestämt.
De skall se ifall man kan komma ut i arbete igen.
Förstår inte hur jag skall klara det.....men vi får se hur det går.
Inte förrän i mitten av nästa månad får jag beslutet.

Ha en riktigt skön fredag vännen och tusen tack för din omtanke om mig, du är en fin vän Ellionora.

Eleonora sa...

Christina:
Jag kan inte komma in till dig. Har försökt över 1 timme. Nu måste jag åka o handla, men försöker då jag är tillbaka igen

Bilder från min kamera sa...

Tänk så lite det behövs för att skapa trevnad. Det är så lite som gör det stora. Gemenskap behöver inte kosta en förmögenhet, det går med små medel också.

Önskar Dig en trevlig dag och en lika trevlig helg!

Helena sa...

Ha en mysig helg min vän!
Kram

Eleonora sa...

Christina:
Det finns ingen kommentar-ruta i din blogg längre. Hur gör jag för att komma in till dig? Kan ej skriva till dig och inte heller läsa vad du skriver. Sorgligt!!!

Stina sa...

Stor kram till dig, min vän.
Stina

bollebygdsbo sa...

Tack för raderna hos mig.

Du ser till att det händer trevliga saker.
Det uppskattas säkert av de andra.
Sådana som du behövs överallt i vår omgivning.

Jag hoppas att din lördag varit bra och att söndagen blir en skön dag för dig.

Christina sa...

Men så konstigt, jag kan inte hitta något fel?
Kram vännen

Elisabeth sa...

En godnattkram... en varm sådan till någon som betyder mycket för både mig och Carolina! Du är så himla fantastisk... och jag gissar att du har många många runt omkring dig som tycker detsamma som jag!!

Sov så gott..XXX och 000

Bilder från min kamera sa...

Hoppas du får en trevlig promenad i solskenet. Här lyser den också, trodde faktiskt regnet skulle dominera som alltid. Men, efter regn kommer solsken. Allt blir så mycket ljusare och man lyser upp själv också och blir pigg/alert.

Nu ska jag se om jag kan få till lite middag. Äta ska man varje dag, och tacksam ska man verkligen vara över att alltid kunna äta sig mätt.

Kram och har det så gott i solskenet!

Dubbelörn sa...

Härligt med någon som drar igång sådana här träffar. I stan är många väldigt ensamma o ensamheten blir mer påtaglig när man dessutom har så många runt om sig.

Kramar