tisdag 22 januari 2008

LITE AV VARJE



Lika trött som denna lilla katt är - känner jag mig.

Idag har jag inhandlat 55+ vitaminer på Apoteket.

Hoppas jag får lite mer energi nu.





Att stjälpa upp en kaka går lätt

om man sätter formen på en våt handduk direkt

när man tagit ut kakan ur ugnen.





Dutta lite gurkmeja och gärna ingefära över yogurten på morgonen

Bra för stela leder





Vad gör man åt en hårt vidbränd kastrull??

Jo - vänd den tomma kastrullen upp och ned

spola undersidan rikligt med kallt vatten

Vänd - och fyll med kallt vatten

låt stå en stund

Mycket beprövat - dock inte av mig (!?)







Vad är nu detta för något??
HA DET SÅ GOTT ALLA BLOGGVÄNNER - EN SKÖN VECKA ÖNSKAS NI ALLA

11 kommentarer:

Christina sa...

Tack för fina råd.
Gulliga Du, tack för din omtanke om mig, jag blir så fruktansvärt glad skall du veta.
Dina alltid så vänliga ord är en stor lycka.
Kramar i massor vännen min

Helena sa...

Vilka härliga kattbilder och tack för de goda råden.=)
Imorgon hoppas jag att du får kortet i lådan vännen.....ledsen att det blev lite sent.
Ha en skön kväll!
Kram

Gisan sa...

Hoppas att vi får mycket sol och det snart för vi är många som behöver få vår energi tillbaka. Kramar...

Bilder från min kamera sa...

Först vill jag säga "Tack så väldigt mycket för Ditt besök hos mig och alla fina ord du skrev" Det värmer oerhört. Roligt också när någon ny tittar in.

Den katten ser verkligen utslagen ut. :) Alla kan vi bli trötta och somna i vilken ställning som helst. I allafall djur och riktigt små barn.

Många bra goda råd. I bland står man där och inte vet hur man ska handskas med problemet som uppstår. Då är det bra med goda råd.

Hoppas dagen Dig har varit bra!
Hälsningar från/Erika

Eleonora sa...

Christina:
Hoppas allt är OK med dig. Kram.
Helena:
Jag har fått kortet och är överlycklig! Det är det första jag ser när jag vaknar och ska inte ges bort till någon!!
Gisan:
För att få mera sol reser jag 26 februari till Las Palmas - de´ru - längtar verkligen, behöver framför allt värme till mina leder.
Erika:
Vad glad jag är att du blev glad! Vi ses väl fler gånger?! Kram

Helena sa...

Kul att du blev nöjd med kortet.
Det är svårt att ta bilder på dem så det är lite som du säger att de är finare i verkligheten.
Händerna var det första jag fick ont i när jag fick min RA.
Nu är fingrarna stela och jag har ingen knytförmåga och styrka i händerna längre.
Men det är sällan det sväller och blir akut onda nu.
Jag jobbar ofta korta stunder med korten och sen vilar jag mina händer.
Jag ska ta och prova det där jag oxå.....med lite tur så hjälper det.=)
Ha en skön kväll min vän!
Kram

bollebygdsbo sa...

Härlig stil den katten har. :-)

Tack också för dina rader hos mig.
Jag har nu skrivit lite i bloggen - faktiskt. *ler*
Önskar dig en fortsatt bra vecka.

Gisan sa...

Åh vilka vackra liljekonvaljer du satt in. Jag längtar till den tiden kommer. Kramar...

Elisabeth sa...

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva.. men jag vill så gärna berätta vilken stor betydelse du har i mitt liv... och Carolinas! Dina ord, så fyllda med omtanke och värme för oss - vet du,jag ska berätta att du gav Carolina första leendet igår eftermiddag... när hon läste dina rader på hennes blogg! Jag önskar du hade fått se det leendet...! Att någon tänker på henne - och visar det... ja, hon är inte så bortskämd med det! Så tack... tack Eleonora!! När hon log, så värmde hon hela mitt hjärta...så du betyder mycket för oss båda!
Sen kanske du får vänta på svar från henne... för hennes dator har fått virus, och hon måste lämna in den idag! Lite sur var hon för det..!

Ditt så generösa och varma förslag gick till vårt hjärta... just nu hänger dock så mycket i luften med SE så vi planerar inte så långt fram. Mycket står skrivet i stjärnorna just nu... men tack tack tack tack ändå så länge....!

Varm och mycket stor kram..

Ps. Tog en bild så du skulle få se hur det vräker ner snö här just nu...!

Hannele på Hisingen sa...

Fruktsallad är toppen så här års :)

En inredoholic sa...

Vilka bra tips! o tack för besöken hos mig..

Hoppas det känns bättre och att dina leder blir välsmorda.

Kram