måndag 28 januari 2008

Måndag igen och ny vecka jag tycker dagarna går så fort
det är bara fredag och måndag
Denna vecka har jag mycket som ska hända
Idag min underbara konsthistorie-kurs

På tisdag SPF -möte då Meg Westergren kommer och berättar
om sina föräldrar Inga Tidblad och Håkan Westergren
På tisdagen har jag även läkarbesök

På onsdag besök på Dansmuseet
med en annan konsthistoriegrupp
På kvällen jazzkonsert på Fashing

På torsdag - tandläkarn - inget jag ser fram emot
Få se om jag orkar gå på allt

Idag har jag fått den underbaraste liljekonvaljen!
Ni kan se den är bredvid
Det var en present från Christina som kom till mig i morse
Jag blev verkligen glad - blomman är så vacker
och så rart av Christina att tänka på mig
Tack, tack du min söta vän

Idag - genast jag vaknade - tog jag en Fosamax-tablett
den är mot benskörhet
Man får inte äta förrän efter 30 minuter
och inte heller gå och lägga sig
Nu har tiden gått och jag är ruskigt kaffesugen
så nu blir det kaffe på direkten.

En skön och bra dag önskar jag alla som tittar in här till mig.

KRAMAR





14 kommentarer:

Elisabeth sa...

Vad jag skulle ha velat gå med dig och lyssnat på Meg Westergren... jag har alltid varit så fascinerad av hennes föräldrar! Stora svenska stjärnor i en svunnen tid...!

Christina... ja, hon är en liten guldpingla som har många strängar på sin lyra! Liljekonvaljen var väldigt vacker...

Varm kram..alltid!

Stina sa...

Ja, det skulle vara kul.:-) Säg en tid du, så får vi se om den passar. Kramis

Stina sa...

Okej!:-)
Kl 11 den 9:e då?

Jättekul!

Kramis

Stina sa...

Jag ska försöka ta med Maja.:-) Kramis

Helena sa...

Hej vännen!
Vilken fullsmockad vecka du har framför dig.=)
Om det nu inte är så att din vännina är läkare förstås så tror jag att du vet bäst själv när det gäller din reumatism.
Hoppas det går bra hos läkare & tandläkare.
Ha en mysig dag!
Kram

Christina sa...

Kul att du tyckte om den och det var så lite så.
Du är värd många fler, alltid så vänlig och glad är du.
Önskar dig en riktigt snäll dag min vän
Kram

Helena sa...

Hej igen!
Jag glömde ju att svara på din fråga......jag köper en del material på Panduro.
De är inte så stort utbud här så det mesta köper jag på nätet.
Hunden vi hade innan prinsessorna fick inte vara i sängen och det skulle inte Vilda få vara heller.=)
Det funkade tills hon började kunna komma upp själv.....vi hade helt enkelt inte hjärta att lyfta ner henne igen.
Nu skulle det kännas väldigt tomt utan henne.=)
Ella däremot har aldrig fått sova i sängen mer en en stund på morgonen.
Jag kan inte sova om jag ska ha två vovvar i sängen och dessutom vill gärna Ella ligga ovan på mina ben.
Hon sover i en egen bädd bredvid min säng.
Kram/Helena

Helena sa...

Jag trodde att du som jag hade RA....vad har du för sorts reumatism?
Alla kort kostar lika mycket....det blir enklast så.
Jag tar 30 kr per kort + frakt vilket blir 35 kr....köper du fler en ett betalar jag frakten.
Vovvarna är nog lite bortskämda måste jag erkänna men de har en vardagslydnad och vet sin plats det har vi varit noga med.
De är ett så otroligt sällskap framför allt för mig och sen kommer jag ju dessutom ut en hel del.
Kram min vän

Bilder från min kamera sa...

Mycket vacker "Liljekonvaljen" tänk vilka snälla/rara personer det finns alldeles nära intill.

Vilket späckat schema du har under veckan. Tandläkaren är det nog ingen som går dit med a big smile.

Meg Westergren såg jag för inte så längesedan i "Go´kväll" Fortfarande är hon pigg/alert.

Önskar Dig en bra kväll!
Kram.

Inkan© sa...

Nu kommer ljuset.
Jag såg solen igår och öäven lite idag!
DET var väl en strålande nyhet:)

Ha det gott!

Christina sa...

Kikar in på morgonkvisten och hälsar på.
Ha en skön dag vännen
Kram

Helena sa...

Hej vännen!
Jag har skickat ett par mail till dig.
Ha en skön dag och hoppas det går bra hos doktorn.
Kram/Helena

Hannele på Hisingen sa...

Det var mycket på gång.

Gisan sa...

Det låter som en bra vecka förutom tandläkaren. Men han/hon gör ju gott i längden. Kramar...