måndag 7 januari 2008

Förra veckan var jag på bio
jag såg "Tillsammans är man mindre ensam"
Jag var med dotterns svärmor
också hon ensamstående
Filmen var fransk och bara såååå braaaaa
Se den om ni kan!
Idag har jag hjälpt dottern med diverse hemsysslor
Först satte jag på en fullpackad vittvätt
Under tiden maskinen jobbade
torkade jag rent alla fönsterbräder,
gjorde rent 11 kopparljusstakar i matrumsfönstret och
fyllde på med ljus
plockade undan julsaker och el.ljusstakar
plockade bort prylar, bäddade barnens sängar
hängde tvätten och
sorterade/vek den tvätt som redan var torr
parade ihop säkert 30 par strumpor (puh)
Gissa om hon blir glad när hon kommer hem
och ser vad som hänt
Jag brukar "hjälpa till" när jag orkar
och känner för det en gång i veckan
Och tänk - jag tycker det är så roligt

7 kommentarer:

Gisan sa...

En så ovärderlig hjälp att få när du dessutom tycker att det är roligt. Så hoppas jag att jag får chansen att vara som farmor :-) Kramar...

Elisabeth sa...

Det är väl sådant som kallas för kärlek?
Den som ger, hjälper, stöttar, finns... till den som tar emot, tackar, orkar mer, och inte ensam.

Jag förstår att du är en stor och viktig bit i deras livspussel, liksom de är det i ditt!

Hoppas verkligen att du får en bra, och vacker dag imorgon, min vän!

Varm kram..

Ps. Vi håller på att snöa in här... jösses, vad det vräker ned nu!!

Dubbelörn sa...

Vilken underbar mamma du är! Precis som min mamma var. Hon kom som en ängel till oss, städade, tvättade, bakade, strök. Hjälpte oss med barnen osv... Det var guld värt!

Har lovat att jag kommer finnas för sonen på samma sätt.

Förstår inte hur vi skulle ha överlevt med två sjuka barn o jobb utan älskade mammas hjälp.

Kramar

Christina sa...

Hon blir säkert jätteglad, fint att kunna hjälpa barnen.

Tack för grattishälsningen min vän
Kram

Elisabeth sa...

Hoppas du sover gott i den milda natten, och att du får vakna till den vackraste av dagar!

Många XXX och 000....

Isabelle sa...

Förstår att det blev uppskattat till tusen! Ha det gott!
Om du har lust så finns det en liten utmaning till dig på min blogg.

Christina sa...

Önskar dig en skön fredag vännen
Kram