måndag 1 februari 2010

Från min goa bloggvän Lisa har jag köpt dessa underbara kort, som vid tillfälle ska skickas till vänner som har en bemärkelsedag av något slag. Underbara motiv - alla original är målade i akvarell. Vilken underbar konstnär jag har bland mina bloggvänner! (Klicka för att förstora bilderna)



Utsikten från min balkong just nu -


Ljungen är helt gömd under snön

Inne på fönsterbrädan står detta
vackra måspar

Och på TV-bänken lyser en liten
blå blomma förväntansfullt
Som jag längtar den efter solen!




9 kommentarer:

Ingrid sa...

Hejsan Eleonora!
Det var verkligen vackra kort. Jag har i många år köpt Mun & Fotmålarnas alster och de är också väldigt vackra. Jag köper kort och även deras almanacka.
Din blåa blomma påminner om våren!
Kram Ingrid

Helena sa...

Vilka underbara kort.=)
Vad lite snö ni har.
Här lär snön ligga kvar till midsommar så mycket som vi har fått.
Visst längtar man till våren nu.
Åtminstonde är det ljusare längre på dagarna nu så det går åt rätt håll.
Ha en skön kväll min vän!
Kram

Bloggblad sa...

De där korten har jag köpt av konstnären när hon var och ställde ut i Söderköping nån sommar. Helt underbara är alla hennes bilder.

Elisabeth sa...

Underbara underbara du! Tack för din omtanke, inte bara ikväll... och jag hoppas så, min vän, att din natt får bli bra också!

Varm godnattkram...

Erika sa...

Fina kort verkligen, vilken talang.
Ljungen den sover nu under vintern, men när vårsolen kikar fram smälter snön och fram kommer den igen. Den är inne i sin vintervila som det mesta med växtligheten. På tal om snö, här vräker det ner igen, knappt jag tror mina ögon. I denna delen av landet brukar regnet dominera, ofta när vädergubben talade om snö så fick man alltid höra orden...nere i Götaland kommer det som regn. Men denna vintern fick vi också av den vita bomullen.

Hade velat gått ut även denna dag, men jag brukar köra varannan-dags-utgång. Det gör liksom lite ont här och var efter den långa rundan jag gick igår. Är jag då och trampar runt där det är mycket snö och endast en liten stig i mitten med en och annan isklump under, så halkar man både hit och dit och sådant känns i ryggen, ja hela kroppen dagen efter.

Väntar också på bovärden som ska fixa taklampan i badrummet.Han kom varken igår, eller har visat sig ännu denna dag. Är trött på den lilla belysning i badrummet som blir när taklampan inte fungera. Men här gör sig ingen någon brådska. Borde vant mig efter alla dessa år i detta bostadsområdet.

Ditt måspar ser ut att trivas bra där i fönstret och värmen. Den blå blomman på din tvbänk ser riktigt vårlik ut. Den vår som kommer med tiden. Kanske kan det bli som det var förr. Snön smälter sakta och lite i taget droppar det kanske från taket, och en och annan vårfågel börja så smått kvittrar, och våren vaknar till liv. Ofta sker allt på en och samma gång, man hinner liksom inte med i svängarna, men går det lite som jag skrev innan här, så vaknar allt till liv på ett mer normalt sätt.

Kram vännen

Stina sa...

Verkligen vackra kort.:-) Kram

Lisas torp sa...

Ååååh, man tackar för den uppmärksamheten och de fina orden!!!
TACK snälla rara för det! Hoppas att korten kan bli till glädje!

Riktigt mycket snö har ni därute också, men så vackert inne hos dej - och blåklockorna minner ju om själva sommaren!
Vet du, jag har också upptäckt kanal 8, just de programmen. Tur att det finns TV i denna jobbiga vinter!

Ha det så gott, håll dej inne och sköt om dej!
Kram
Lisa

Musikanta sa...

Jag har just skickat iväg en Award till dig. Du kan gå in och titta efter på musikanta.blogspot.com
Må så gott och kram/M

Agneta sa...

Hej, Eleonora!
Jag undrar var du hittat/köpt det vackra måsparet??
Jag har längtat efter ett par måsar i trä att ha i mitt fönster för det påminner mig om min barndoms sommrar ute i Göteborgs norra skärgård.

Då, på den tiden vid 1950-talet, bodde fiskmåsarna där och inte som nu, här inne i stan på våra hustak!

Kram och tack!
/Agneta