fredag 5 februari 2010

JAG HAR EN FRÅGA ...

..... flera av mina bloggvänner besvarar kommentarer - på samma plats som kommentar lämnats. När jag har lämnat en kommentar hos någon går jag för det mesta vidare och besöker nästa bloggvän. Jag har nog missat många "svarskommentarer" genom att inte gå tillbaka och kolla (vilket kanske måste göras fler än en gång).

Två gånger har jag gjort detsamma, men gillar egentligen inte det sättet. Hellre då att jag går in direkt till bloggvännen och besvarar ev. fråga.

Nu undrar jag - VAD TYCKER NI? Ska man kommentera en kommentar??

Klart man kan göra som man vill - jag tror ändå att många missar en svarskommentar som lämnas på detta sätt.

12 kommentarer:

Helena sa...

Jag gjorde så tidigare men nu går jag in till den bloggare det gäller och besvarar ev frågor.
Jag är som du och glömmer att gå tillbaka.
Alla gör det som passar dem antar jag.
Jag har sällan och aldrig haft problem med magen men de senaste åren har det blivit mer.
Inte konstigt egentligen med tanke på all medicin jag äter.
Omeprazol brukar hjälpa bra så jag hoppas att det gör det den här gången också.
Ha en skön helg vännen & tack för din omtanke!
Kram

Helena sa...

Omeprazol är samma som Losec fast ett billigare alternativ.
A äter Nexium men det är nog lika dyrt som Losec är jag rädd.
Härligt med fotvård.=)
Kram vännen!

Lisas torp sa...

Jag har märkt att en del gör så - går in och svarar i sin egen kommentarsruta! Jag har lärt mej vilka, så där går jag in ibland.
Annars gör jag precis som du - svara dem på deras egen blogg!
Ibland besvarar jag också i själva inlägget, om det är flera som frågar om samma sak.

Önskar dej en härlig fredag - lite mildare nu och solen lyser här.
Kram
Lisa

Erika sa...

Jag har svarat på vissa kommentarer förut, men inte i den utsträckningen som många andra gör.Om jag skulle göra det så är det enbart för att kommenteringen skrivs som en fråga. Det har nog hänt att jag svarat på både den egna bloggen, och hos den svaret är riktat till.

Däremot skriver jag automatiskt svaret i min blogg, om vederbörande inte har egen blogg, vilket blev så hos mig igår.

Tror att man gör som man själv finner bäst.

Har nyss kommit hem. Ute skiner solen och det drar rätt kallt där vinden ligger på. Hade glömt köpa kaffe och det ville jag inte var utan under helgen.

Önskar dig en fin helg
Kram

Ingrid sa...

Hejsan Eleonora!
Jag brukar lämna en liten svarskommentar, kanske mest för att jag vet att en del går tillbaka och då ser de att jag observerat att de kommenterat mitt inlägg.

Ställer någon en fråga svarar jag alltid på kommentaren, mest för att svaret kan var intressant för andra som tittar in, dessutom gör jag ett besök hos den som ställt frågan och svarar i hans/hennes blogg.

Sen gör ju var och en som man själv vill. Själv går jag sällan tillbaka och kollar eventuell svarskommentar när jag lämnat en kommentar hos någon annan. Möjligen om jag ställt en direkt fråga.

Ha en riktigt fin helg!
Kram Ingrid

Helena sa...

Hoppas du fått nått roligt med posten idag.=)
Ha en skön kväll vännen!
Kram

Elisabeth sa...

Vill bara titta in och lämna dig en riktigt riktigt varm ha-det-gott-i-helgen-kram, min kära vän.
Nu är jag lite stressad, ska snart iväg.
Vad bra att du tog upp den här frågan... jag återkommer gärna med tänk. Men jag är världens mest okonsekventa människa vad gäller det här... ibland gör jag si, och ibland gör jag så.
Bara för att jag inte riktigt vet hur jag ska förhålla mig till saken...
... men vi hörs mer, min vän.

Ha det gott, och var rädd om dig!

Varm kram..

Helena sa...

Det är väl klart att jag kommer ihåg din födelsedag vännen.
Vad roligt att du tycker om kortet.
Jag gjorde det lite ljust och vårigt för att muntra upp dig lite i vintermörkret.=)
Ha en härlig dag tillsammans med dina nära och kära.
Många kramar till dig min vän!

Gunilla sa...

Den kod jag lärt mig är att man ska besvara en kommentar på samma ställe den lämnats. Men det är trevligt med människor som går sin egen väg - då får vi andra lite överraskningar. ;)

Agneta sa...

Hej!
Vid en direkt fråga är det väl bra att lämna en kommentar eller sända ett mail, om det är av lite mera privat karaktär.

Jag har enbart gästbok, men det går bra för mig att lämna kommentar i den också. Gör så ibland om det är något av vikt.

Personligen så prenumererar jag på blogginlägg/kommentarer men alla bloggar har tyvärr inte den fina tjänsten. Wordpress, har den och då kommar allt i mailen. Bekvämt och bra.
Jag glömmer lätt bort att gå tillbaka eller vad jag skrivit var:-))

Har du fyllt år?
I så fall är väl ett Hjärtligt Grattis på Födelsedagen,
på sin plats!
Hoppas din dag blev som du själv önskade!

Ha en trevlig helg!
Kramen, Agneta

Laila sa...

Ett jätte grattis til dig i efterskott! :-D

Eftersom jag tänker på hur jag själv är så...
Jag svarar alltid i den andres blogg. Jag är sån själv nämligen att jag surfar runt kors och tvärs. Å ett tu tre ställer man en fråga och har egentligen noll koll på var man är... :-\

Musikanta sa...

Jag försöker alltid att svara på kommentarerna på min blogg. Det är ju ungefär som att brevväxla. Ofta får man också någon fråga som man kan besvara. Jag får ju alltid alla kommentarer först på min e-post, så jag vet ju vilka som har skrivit och till vilket inlägg.

Det är roligt att få bekräftelse för det man skrivit. Man kan ju bara svara "roligt att du tittade in" eller något sådant om det inte finns så mycket att svara på...
Många kramar/M