fredag 12 februari 2010

INFORMATIONEN ....

En bukett till er alla

..... om stambytet varade en timme och under den tiden fick vi klart beskrivet hur arbetet skulle gå till. Man börjar i mitten av april med "min" huskropp. Det finns 3 huskroppar. I första hand blir det relining av avloppsrör. Arbetet med de två toaletter jag har kommer att ta cirka 3-4 dagar. Då kommer jag att resa bort eller bo hos min dotter. Vad gäller byte av varm- och kallvattenrör kommer detta att ta längre tid. Samma procedur för mig - jag packar väskan och drar iväg till - antingen lilla Guldlock eller till Svågern eller bor hos dottern.
Tänk att mitt tidigare inlägg om STAMBYTE gav mig två nya kontakter!! Två helt underbara tjejer har skrivit i min blogg och jag har givetvis svarat omgående. Så roligt att få öka ut antalet bloggvänner nu när flera har lagt av.

TREVLIG HELG TILL ER ALLA SÖTA BLOGGISAR



7 kommentarer:

Lisas torp sa...

Det ser ju ut att bli ett drägligt stambyte hos dej ändå!
Skönt också att det sker under våren, när förhoppningsvis värmen är tillbaks och man kan vara ute lite mera och vilken bra lösning att besöka dina nära och kära.

Vilka ljuvliga tulpaner du visar idag! Så härligt med alla dess vårblommor man kan köpa.
Ha en riktigt fin fredag!
Kram
Lisa

Ingrid sa...

Det är skönt att du kan få fara iväg när det är som bökigast med stambytet.

Ha en riktigt fin helg kära Eleonora!

Kram Ingrid

Helena sa...

Låter ju överkomligt med ca 4 dagar.
Jag har hört skräckhistorier om stambyten som tagit mycket längre tid.
Härligt att du slipper vara hemmavid under tiden.
Alltid kul med nya kontakter här på bloggen.=)
Tack för den fina buketten vännen.
Ha en skön fredagkväll!
Kram

Dubbelörn sa...

Räkna med fler dagar än planerat ;). Det brukar sällan gå planenligt...

Lider med dig, för det brukar bli upponervänt, men framför allt dammigt!

Skönt att du har tillflyktorter :D

Stor varm kram

Musikanta sa...

Jag önskar dig också en skön och trevlig helg!
Varm kram/M

Agneta sa...

Hej!
När stambyte gjordes i denna hyresrätten så fick vi helt sonika packa rubbet, flytta till en annan lägenhet under c:a 2 månader. Då "snabb"-renoverades det mesta visserligen, men det strulade med rören i marken.
Sänkning av hyran fick vi och lite annat som sig bör.
Men dom använde min EL....i mängder :-( Läs av mätare, stäng av telefonen m.m. om du reser bort, utifall. Min erfarenhet som jag delar med mig av till dig.
Lycka till!
Kram, Agneta

Erika sa...

Stambyte hade jag ingen aning om vad det var för något. Men nu när jag läst hos dig föll alla pusselbitar på plats hur detta går till.

Det har aldrig gjorts där jag bor trots att jag bott här i fjorton år, och tack gode gud för det. Bara tanken att har människor i bostaden så länge och kanske inte har någonstans att tar vägen, ve och fasa.

Skönt att du kan åka bort tills det är färdigt. Här kan man verkligen prata om hur privatlivet far all världens väg.

Kram kära Eleonora.