torsdag 25 februari 2010

ÄNTLIGEN ...

.... har jag fått fart på Seniorklubben. Efter att ha redovisat 2009 års sammankomster har jag väntat på besked från Brf:s Styrelse, att det var OK att fortsätta träffarna med Seniorklubben. Besked kom i början av februari, men då hade jag ingen gnista att sätta fart på verksamheten.

Idag har jag emellertid startat våra träffar igen och det blev en trevlig bingo-eftermiddag med 15 personer. Själv tog jag hem sista brickan, så litet guld föll även över mig.

Först laddade vi med kaffe och tårtor - mums!


Här är vår fina Bingo-utrustning!


En gullig dam var så glad att Klubben tagit fart igen - så hon kom med en underbar bukett med rosa rosor och Mimosa - gissa bara om det doftar vår nu i mitt vardagsrum.


Nästa klubbmöte blir i Mars någon gång och vad jag ska hitta på då vet jag ännu inte. Kanske italiensk buffé? Jag får fundera ut något lockande.



9 kommentarer:

Ingrid sa...

Ni verkar ha så trevligt på er möten. Jag förstår att allt arbete du lägger ner på det är uppskattat. Du är mer än väl värd den där blombuketten.

Varma kramar!
Ingrid

MårsArt sa...

Det där med ingen ork känner jag igen-och många med mig. Beror väl på avsaknad av ljus.
På jobbet har vi börjat med Rosenrot...allt måste prövas.
Hmm...ni drack väl inte VATTEN på er träff...
Kram, Agneta

Lisas torp sa...

Vilken tur de har som har dej som ordnar trevliga träffar!
Ni verkar ju ha det så mysigt när ni ses och gott äter ni också!

Grattis till guldet och de fina blommorna!
Kram
Lisa

Anonym sa...

Tänk vad du förgyller vardagen för dina seniorgrannar! Det måste alltid vara någon driftig och fantasifull person (oftast kvinna)som står vid rodret. Italiensk buffé med smäktande toner blir perfekt nästa gång!
Helgdagskram till dig.
Eva-Mari

Tankevågor sa...

Ja de har verkligen tur som har dig! Du planerar och fixar så mycket trevligt för dina vänner! Självklart är du värd alla vackra blommor du kan få.

Italiensk buffé låter trevligt. :-)

Ha en skön helg nu vännen!

Kram från Lisbeth

Gunilla sa...

Åh, så trevligt! Lycka till med "klubbandet":

Elisabeth sa...

Kära vän... var egentligen på väg till affären nu, men så såg jag ditt inlägg där du undrade om Borgmästarinnan Fant... och jag blev så intresserad att jag blev tvungen att söka lite.
Som jag kan förstå så var Borgmästaren gift 3 gånger.. med Märta Norström, Therese Hultberg, och Rut Åkesson.
De uppgifterna har jag hittat på
"Projekt Runeberg, Vem är det: Svensk biografisk handbok 1943." Webbadressen är:
http://runeberg.org/vemardet/1943/0236.html

Då denne borgmästare var, vad jag förstår, mycket känd i Stockholm, så borde det ju finnas en hel del att läsa om hans olika äktenskap.

Vad som också kan vara lite intressant i sammanhanget är att man på Internet kan läsa att bildkonstnären Gustaf Magnusson utförde porträttmålningar på kungliga, och kända personer... däribland borgmästare Fant. Det kan ju tänkas att det är han som har gjort denna byst?
Webbadress: http://www.lexikonettamanda.se/show.php?aid=16349

Ja,nu vet jag inte om det här är någon större hjälp för dig... men det vore roligt om du kunde få reda på vem kvinnan är!

Varm kram... och hoppas du får en mysig helg, du underbara vän! Får se om jag och Carro kanske festar till det med lite semlor här ikväll tillsammans med Let´s dance! Tack för tipset...!

Erika sa...

Vad roligt med uppskattning och det är du verkligen värd med allt du gör för seniorerna. Hoppas alla är lika tacksamma. Nästan så du skulle har ytterligare en person till hjälp i all planering och det du gör. För allt det här gör sig verkligen inte själv, och tar säkert sin lilla tid.

Beundrar dig Eleonora i ditt engagemang om seniorerna, du är en stor klippa för dessa människor som tack vare dig får glädjen att träffas och umgås. All heder åt dig. Tänk om fler gjorde det du gör.

Kram och har en bra Lördag!

Musikanta sa...

Är det inte konstigt att ska det bli något gjort måste man göra det själv...

I alla fall har jag upplevt det så under alla år. Det är ju skönt att det finns personer som du som sätter igång saker och ting. Det behövs ju egentligen inte så mycket mer än att man kan komma tillsammans och ha trevligt några timmar.

Roligt också att ha något att samlas kring, som din Bingo t.ex. Eller någon frågesport etc.
Lycka till med nästa sammankomst!
Stor kram/M