söndag 26 april 2009


Så var man då hemma igen till vardagen

dvs min egen vardag.



Halmstad bjöd på fint väder och stundvis

hade jag även tid att utnyttja sol och värme.



Det har blivit mycket tvätta och tursamt nog

finns tvättmaskin, så det flöt på hyfsat bra.



Svågern har nu fått vädrade kläder och

rengjorda garderober, städat linneskåp

och sluppit laga mat under min vistelse där.



Svågern hade köpt hummer till min ankomst!

Gissa om jag blev glad - jag ÄLSKAR hummer!

Sedan har vi ätit färsk fisk, färska räkor och

annat gott från havet varje dag. Till avskeds-

middag havskräftor och lax. Han äter helst bara

fisk och eftersom jag också älskar fisk, var det

inte precis någon plåga för mig att få dessa

läckerheter varje dag. Pinfärskt!



Det var litet grönare där nere och våren hade

kommit längre. Forsythian blommade vackert

gul i stora, stora buskar.



Hemresa gick igår med tåg och 1:a klass - lustigt nog

var det billigare än 2:a klass!! Då finns det fritt

kaffe, te och frukt att ta för sig samt skönare

och större säten - bara fördelar.



Skönt att vara hemma, men nu måste jag iväg

och bunkra litet mat, här är helt tomt i kylen.



Tack för alla rara hälsningar under min bortavaro.

Jag ska hälsa på hos er så fort jag hinner.



Kram alla goa vänner






8 kommentarer:

Bloggblad sa...

Det låter gott att du kommer iväg och får i dig ännu mer gott!

Välkommen hem! Dina forsythior har kommit lika långt som våra.

Tankevågor sa...

Låter som du verkligen kan vara nöjd med din resa! Trevligt sällskap och god mat och du har gjort en stor insats som har hjälpt honom att pyssla om allt möjligt.
Han måste ju tycka att du är en pärla! :-)
Kramar till dig.

Musikanta sa...

Välkommen hem igen - jag har saknat dig! Varför var det billigare att åka första klass?

Helgen har varit underbar här i Mogata och idag har björkar och andra träd slagit ut sina små blad. Man kunde nästan se det från gårdagen...

Och forsythian blommar hej vilt överallt, men som sagt det har gått otroligt fort eftersom det har varit sommarvärme de senaste dagarna.

Jag hade gärna varit med dig och svågern och ätit hummer. Eftersom MM är vegetarian får jag aldrig dessa läckerheter hemma. Man kan naturligtvis köpa en hummer till sig själv och sätta i sig - men det är inte lika kul!
Många varma kramar/M

Stina sa...

Då har du haft det trevligt där borta då.;-) Kramis

Ingrid sa...

Hejsan!
Vad din svåger ska vara glad över att ha fått sällskap några dagar och så dessutom vårfint.
Här börjar forsythian skifta färg, men ännu är det ett tag innan den står i full flor.
Ha en rikigt fin veck!
Kram Ingrid

Helena sa...

Välkommen hem vännen.
Låter som att du haft en bra resa trots en del hushållsysslor.
Jag laddar inför Gävlemässan på lördag och hoppas att lederna inte är alltför jäkliga med mig.
Ha en fin dag min vän!
Kram

Inkan© sa...

Jag har precis surfat runt efter tågbiljetter. Blev även lite förbluffad över att 1:a klass var billigare...? Är det ett sätt att locka folk till nya restider eller... Nåja - det är ju roligt att kunna välja och även få det billigare...
Jag älskar att åka tåg!
Nå i maj ska jag njuta av både hav och havets frukter.

Anonym sa...

Välkommen hem igen!
Det låter som du fick lite lön för ditt slit med den goda mat som ni åt hela tiden. Färsk fisk, skaldjur det är ju bara underbart gott!