söndag 12 april 2009

Min enda påskdekoration - en söt liten tupp, som sonen tillverkade då han var 7 år.
















Tyget till sovrummet med fordret - blev till gardiner igår. Men uppläggningen saknas. Den ska jag försöka fixa idag.





Solen har lyst och det har nästan varit försommarväder! Har tillbringat skön tid på balkongen - varmt och härligt var det!


Började läsa i denna fina boken igår. Här finns ALLT man behöver veta inför en ev. resa eller utflykt i vårt vackra land. Jag har hittat några pärlor inför semestertrippen med sonen och familj.



Påskdagen är här och det blir en promenad och hälsa på hos dotterns, som kom hem från skidresan igår. Och fortsatt mys på balkongen.



I morgon kommer påskkärringarna tillbaka - så huka er och ladda med godis!!




7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på dig vännen!
Nu är jag hemma efter att jag blivit bjuden på middag hos mina föräldrar.
Jag är så mätt att jag nästan spricker...
Det låter som du haft en fin helg hittils, hoppas det fortsätter likadant!
Kramar

Helena sa...

Härligt att du kan sitta och sola dig på balkongen.
Tyget är underbart....ska bli kul att få se en bild när du har dem på plats.
Ha en skön dag vännen!
Kram

Amber sa...

Vad du arbetar med ditt hem, Eleonora! Fina gardiner!

Själv börjar jag jobba i morgon så det får bli läsning och sonen idag.

Även om annandagen är grå hoppas jag den blir fin! Kram!

Vicki sa...

Inne och kikar i din blogg. Sätter ett litet avtryck att jag varit här.

Vicki

Pärlan sa...

Med en sådan pärla som påsktuppen så behöver man inget annat, den förstår jag att du är mycket glad för.
Inget är väl så kärt som det barnen tillverkat.

Önskar dig en skön eftermiddag och kväll min trogna vän
Kram

Elisabeth sa...

Jag tror att du har funnits i mina tankar mer eller mindre hela påskhelgen... och jag är verkligen så lyckligt lottad... också... för att jag har mött sådan vänskap. Sådant ska man vara mycket rädd om... och jag är rädd om dig! Å dina ord, och din omtanke har burit mycket mycket de här dagarna, min vän! Vilket de alltid gör...

Hoppas du har det bra... att påskhelgen har varit ljus och nära med familj och vänner.

Varm kram, min vän...

Musikanta sa...

I år hade jag inga påskdekorationer alls utom fjädrarna på plommonträdet som har chanserat eftersom solen har blekt alla till någon sorts grålilaröd färg. De åker i soptunnan efter detta...

Jo, jag hittade faktiskt några gula IKEA-servetter till påskbuffén.
Varm kram/M