tisdag 28 april 2009

IDAG

ska jag ha träff med "mina" seniorer.


Jag har bakat tårta

som ska fyllas med färska, skivade jordgubbar och vispgrädde, sedan läggs tårtdelarna ihop.

En rabarberpaj har jag också gjort. Till den ska det serveras vaniljsås!


Drycken till blir mitt specialimporterade brasilianska kaffe Bom Jesus! Starkt och gott!

Hoppas jag kommer ihåg att ta en bild på det färdiga bjudbordet.


Nu ska jag fixa mig själv, bära ner allt det goda till lokalen och duka - plocka trädgårdens blommor och pynta med dem och med ljus.

4 kommentarer:

BiRDiE sa...

Åh så mycket gott..! Får jag också komma, även fast jag inte är senior än? ;)
Ni verkar ha så MYSIGT!

Kram!

Anonym sa...

Låter väldigt trevligt och gott! Hade jag varit en senior hade jag nog försökt bo nära dig och varit med på kalasen! Kram

Stina sa...

Vad gott!:-)

Pärlan sa...

Så gott!!!!
Rabarberpaj älskar jag och snart är de färdiga i trädgården, ljuvligt.

Ha det riktigt trevligt
Kram