onsdag 8 april 2009

Påsken


ramlar in och jag har inte pyntat någonting!

Jag har jättefula prylar och idag har jag slängt

dom alla. Dessutom är jag ensam (förutom

några gäster på Långfredagen) så jag har tappat

lusten att dekorera. Men blommor ska det bli.

Och faktiskt gula, fast det inte är min förtjusning

precis.


Idag har jag varit hos min Frisse och klippt håret!

Säkert 10 cm åkte av och det känns skönt och bra.

Nu ska jag iväg och få pedikyr! Det gillar jag!


När jag kommer hem igen ska jag försöka

klippa till sovrumsgardinerna (som måste

mönsterpassas)och fodret. Sedan är det

förhoppningsvis bara att sy raka sömmar.


I morgon kommer kanske någon påskkärring

på besök, så det gäller att ladda upp med godis

som jag kan lägga i hennes kittel.


SKÖN ONSDAG!

7 kommentarer:

BiRDiE sa...

Man MÅSTE inte pynta (det gör inte jag heller). Men lite gula tulpaner eller liljor ska jag köpa - det får duga. Är inte mycket för pynt över huvud taget, varken till påsk eller jul... vill ha "rent" och undanplockat, och inte en massa snuttegullsaker ;)

Ha en HÄRLIG påsk nu, Eleonora..!
Stor kram!

Bilder från min kamera sa...

Påsken förr i den egna familjen där jag växte upp minns jag med glädje. Våra påskägg som mamma delade lika, och sedan satte uppe på den öppna spisen.Var en stor fyrkantig häll eller vad det nu kallades ovanför själva spisen.

Mammas och pappas påskägg sattes på soffbordet. Två söta kycklingar gula som det starkaste solsken.

Påskris var vi barn ute och plockade, på senare år satte mamma in en björk lagom så den hann slå ut till skärtorsdagen. Vet ingen annan som satt in just en björk, men det är säkert fler som gjort det. Tror hon läste om det i en veckotidning och därigenom fick det tipset. Varför inte egentligen, kan man släpa in en stor gran vid jul, kan man säkert sätta in en björk till påsk.

Påskafton firade vi alltid med mormor och morfar. Maten minns jag också. Äggen vi målade i olika färger, vilka minnen så roligt allting var förr,innan vuxenstadiet och allt annat tog över. Som jag önskar att få komma tillbaka till den tiden. För den är och förbli allra bäst!


Önskar Dig en trevlig och fridfull påskhelg! Hoppas vädret ändra riktning mot vad det uppvisat denna Onsdag!

Varma kramar och ha det allra bäst.

Elisabeth sa...

Om jag hade bott lite närmre (jag fattar inte varför alla goa människor ska bo så himlens långt bort..!!), så hade jag sprungit över med ett litet påskägg till dig i stunden nu! Men... då du bor där, och jag bor här... så skickar jag den varmaste påskkramen till dig istället, och hoppas att du får en fin och och mysig påsk! Du finns i mina tankar...

Varm kram.. alltid!

Ingrid sa...

Hejsan Eleonora!
Ja du, det där påskpyntandet blir det mindre och mindre av när man inte har några barn hemma längre. Men några påskägg som jag fyllt med godis har jag köpt. Våra söner och deras sambos kommer hit och då vill det till att man har laddat upp. Och så vill jag ju också ha något hemma ifall det kommer någon påskkärring i morgon.

Ha en riktigt GLAD PÅSK! Kram Ingrid

Helena sa...

Jag har inte heller pyntat något.
Har alltid gjort det tidigare men jag har varken ork eller lust nu.
Härlig dag med frisörbesök och pedikyr.
Jag gillar inte heller gult inte ens på blommor.
Vi ska till svärföräldrarna och äta på söndag men annars blir det en väldigt lugn påsk.
En sväng till dottern och fika ska vi också försöka komma iväg på.
Jag behöver ladda batterierna inför Västeråsresan nästa vecka.
Glad Påsk och ha en skön kväll vännen!
Kram

Anonym sa...

Du är gullig du!
Jag har inte heller plockat fram något påskpynt...ännu.
Det står i källaren än så länge. Jag får se hur jag gör.

Jag har också varit och klippt mig, men ångrar det bittert. Jag tycker inte om detta korta uppklippta hår. Som är så tunnt och eländigt.
Suck. Men det växer väl.

Lycka till med gardinerna! Det blir säkert jättefint!

Anonym sa...

Härligt att du påsk"pyntat" dig själv med en klippning! :-) Det räcker gott och väl. Det är väl mest när man har småbarn som det är kul att påskpyssla. Tycker jag i alla fall... Ha en fin påsk! Kram