onsdag 17 december 2008

LUNCH FÖR KÄRA VÄNNER

Vi är några vänner som brukar träffas
hos varandra under året
Nu kände jag att det var min tur
innan året var till ända
Tanken blev till inbjudan och det resulterade i
att 4 damer kunde tacka ja
Det var min "franska" ungdomskamrat
(hemma i Sverige för Julbesöket)
2 arbetskamrater från 1980 och
en sedan 10 år "ny" väninna
Senaste bekantskapen - sedan 5 år -
blev sjuk och lämnade återbud - ledsamt nog
Vi blev alltså 5 damer/tanter/tjejer vid bordet
Som entré hade jag gjort en liten sandwich
med gåspaté + en klick Cumberlandsås
samt en med pepparrot och rökt lax
till detta intogs rosa "bubbelvatten"

Detta prisvärda - och mycket goda vin -
kan varmt rekommenderas
Nästan som champagne - små fina bubblor
som bubblar läänge!!
Klart som korvspad att jag glömde
fotografera den härliga maten
Därför en bild från tidningen på
vad som serverades
Skaldjursfylld lax med vitvinssås,
dekorerad med citron och dill
samt duchesspotatis
En formidabel succé!!
Till denna rätt serverades väl kyld

Som avslutning blev det kaffe och
HIRAM:s En underbar tårta
(Glömde även bort att fotografera tårtan,
så detta är vad som blev kvar)
Naturligtvis hade kära vännerna med sig
presenter
Blommor, vin, choklad och godis!


Vacker dekorativ flaska innehåller:
Montepulziano d´Abruzzo - rött
Chokladkarameller som ser ut som oliver

Samtalsämnena varierade stort och
skrattsalvorna ekade
Vi hade en underbart trevlig eftermiddag
fylld med värme, skratt och glädje
och jag är såå nöjd med att
träffen blev av

8 kommentarer:

Gisan sa...

Vilken underbar lunch! :-) Kramar...

Dubbelörn sa...

Låter som en riktigt trevlig eftermiddag o så otroligt gott det låter!

Nu vill jag gärna även ha receptet på laxen ;). Den lät verkligen god!

kram

Musikanta sa...

Det måste ha varit en underbart god lunch - önskar att jag hade varit med. Fast då hade jag förstås spräckt alla goda föresatser att hålla igen på godsaker...
Fina bilder som vanligt.
Kram/Musikanta

Helena sa...

Ni ser ut att ha haft en underbar lunch.=)
Du verkar vara en otroligt bra kock vännen.
Ha en skön torsdag!
Kram

Bilder från min kamera sa...

Några få nära vänner kan onekligen ha en trevlig stund tillsammans precis som det ni hade. Maten ser riktig god ut, och det bubblande vinet förstår jag var gott också. Trevliga saker du fick i present av dina vänner. Förstår att dagen tillsammans var väldigt trevlig. Synd om den vän som blev sjuk och fick lämna återbud.

Kram och ha det allra bäst!

Ingrid sa...

Vilken underbar fest!! Tänk om man ändå hade kunnat få vara med.

Kram Ingrid

Stina sa...

Så där kul ska man ha det. Då har det lyckats.:-) Kramis

Tankevågor sa...

Oj, det låter så gott och mysigt!! Vilka fina presenter damerna hade med sig också. Förstår att det måste ha varit en riktigt trevlig lunch och eftermiddag. :-)
Lycka är att ha såna vänner.