fredag 19 december 2008

JULFEST I SENIORKLUBBEN

Julens första underbara tulpaner fick jag igår
av "mina" seniorer
Tidigare på dagen hade jag fått
en stor, fin julgrupp av
våra trädgårdsskötare

I föreningens samlingslokal hade jag
pysslat fram
tomtar och andra julprydnader
och många ljusstakar och värmeljus
spred sitt sken runt lokalen, som
blev mycket välkomnande och varm
Det var dags för årets JULFEST


På bordet fanns att äta:
smör, bröd, ost, sill
ägg med pepparrots fraiche + kaviar
rökt lax, citron
röda o gula små tomater
köttbullar
prinskorv av kalkon
skinka m skånsk senap
Janssons frestelse




Till maten fanns både rött och vitt vin
(och vatten) att välja på

Alla åt och tog för sig och stämningen
blev snabbt hög

Därefter blev det kaffe och pepparkakor

Det var en trevlig eftermiddag och
ingen ville gå hem
men till sist bröts festen och alla önskade
varandra en GOD JUL

Det känns bra att ha kunnat glädja så många
med så litet.



10 kommentarer:

Helena sa...

Du är verkligen guld värd som gör så mycket för dina medmänniskor.
Inte undra på att du fått så många vackra blomster.
Ha en mysig lördag vännen!
Kram

Anonym sa...

Du är ju helt makalös...vilken lycka att ha till som granne/vän/kollega!
Jag gratulerar de som finns i din omgivning.
Vill önska dig en fin helg, med mycket ljus och värme!

Ingrid sa...

Vad duktig du är Eleonora att ordna trevliga fester för dina vänner. Du är verkligen beundran värd!!

Ha en riktigt trevlig fjärde advent!
Kram Ingrid

Bloggblad sa...

Så mycket gott - jag beundrar alla som pysslar till det och lagar mat utan att de är därtill tvingade...

Så jag gör vågen!

Tankevågor sa...

Jag instämmer med de tidiga kommentarerna. Du är beundransvärd som fixar så fint för dina vänner.

Härligt med de där allra första tulpanerna....nu först så julröda och sen kommer de i alla vårens glada färger.

Önskar dig en fin fortsättning på helgen!
Kram

Dubbelörn sa...

Härligt att se andra som har liknande traditioner ;).

Det är så mysigt att öppna paketen en efter en utan en massa stress o hets. Njuta av varje enskild gåva :).

Varmaste kramarna till dig min vän

Elisabeth sa...

Jag hyser stor respekt och beundran för alla människor som har gåvan i att vilja göra gott för andra! Utan tanke på annat än att uppmuntra, och göra världen lite ljusare att gå i för sin nästa...
Du har den gåvan Eleonora... det har jag vetat länge.
Jag beundrar dig...


Varm stor kram...

Bilder från min kamera sa...

Fin bukett du fick av dina seniorer. Så mycket god mat du visar på dina bilder, allt ser lika inbjudande och gott ut.

Hela ditt väsen Eleonora, strålar av godhet om dem du har i din närhet. Tänk om det fanns mer av den godheten bland människor. Att många tänker på sig själva och är sig själv närmast är ingen hemlighet. Men någonstans finns det goda, men vi ser det inte alltid eftersom det skyms av det mindre goda som finns i större utsträckning.

Lite fick jag gjort i går men det tog sin lilla tid. Men varför stressa det har jag slutat med för länge sedan. Det blir den jul jag önskar mig ändå.

Glömde ett par saker när jag var ute på köpcentret i fredags, så i morgon blir det en runda till. Känner inte alls för det men det få gå.

Solen skiner denna Söndag, ljust och fint ute och regnet håller sig på avstånd.

Kram och en fin 4:de Advent önskar jag dig!

Christina sa...

En sån granne skulle man ha, så go och snäll.
Klart att du är värd fina blommor.

Ha det gott vännen
Kram

Musikanta sa...

Det var verkligen inte "lite" du har gjort för dina seniorer. Du är verkligen värd de vackra blommorna som du fick!

Jag blir hungrig när jag ser allt gott som står framdukat på bordet. Själv ska jag och MM äta purjolökslåda på julafton. Möjligen stuvad grönkål också...
Varm kram/Musikanta