måndag 1 december 2008

INFÖR ADVENT

i hallen har jag alltid
en EN med röda sidenband
Jag tycker det känns så välkomnande

i vardagsrummet
lyser snöstjärnor i fönstren


i matrummet klänger tomten sig fast
i ljusstaken



I lördags blev det
bakning av lussebullar
Recept med Kesella i
-det blev saftiga och goda bullar!
Knallade genast över till dottern
med 8 bullar i en påse och det blev
UPPSKATTAT
Söndagens 1:a Advents besök
i Turinge kyrka ska jag
återkomma till
En ny skön vecka önskar jag
alla mina bloggvänner!


8 kommentarer:

Inkan© sa...

Tänk jag har inte bakat lussekatter på flera år - jag får dem alltid så hårda.
Men jag köper några nybakade när jag längtar efter saffransmaken:)

Helena sa...

Så fint du har gjort.=)
Jag gör som du prioriterar bort saker varje jul.
När kroppen inte orkar har man inget val.
Anders bakade lussekatter och gjorde en sats med rocky road godis i fredags.
Vi bakar alltid med kesella för det blir som du säger mycket saftigare då.
Vilda fyller 5 år den 6 maj-09.
Tråkigt nog så är medelåldern på bulldog bara 7-8 år men jag är helt säker på att hon tänker bli äldre än så=)
Hon har alltid läkt bra efter en operation och det är ingen skillnad nu tycker jag mot när hon var 2 år.
Hon är en fighter.
Ha en skön måndag min kära vän!
Kram

Anonym sa...

Väldigt fint blev det hos dig! Jag skulle ha bakat lussekatter i helgen men jag blev för trött. Ska ta det i veckan istället. Dom ser väldigt goda ut!

Ingrid sa...

Så fint och mysigt du ordnar det till advent och jul. Lussekatter bakar jag lagom till Lucia, så det dröjer ännu lite till.

Jag får titta in till dig igen och se vad du har att förtälja om adventsbesöket i Turinge kyrka.

Kram Ingrid

Gisan sa...

Här är det adventsmysigt så det förslår :-) Kramar...

Stina sa...

Nu blev man fikasugen också. :-) Kram

Elisabeth sa...

Vet du... jag hade, så länge vi bodde på Himlastigen, precis likadana fönsterstjärnor som du har! De lyste upp så vackert... men till slut så lyste de allt sämre! De slocknade en och en lampa allt eftersom... så när vi flyttade var det bara att kasta dem!

Carolina har bakat saffranskaka (med kesella i) ikväll... och jag har "hjälpt" henne lite mer med psykologiläxan!

Sov så gott... varm kram.

Musikanta sa...

Vilka härliga lussebullar! Ska inköpa Kesella i morgon. Hur mycket ska man ta i och i stället för vad? Tänkte bara baka en sats.

Har en sådan snöstjärna som du. Fick den förra året av kören. Än så länge lyser alla små lampor...