torsdag 25 december 2008

BILDKAVALKAD AV JULEN 2008

Den 23 december hade jag ärende

till NK och passade på att


fotografera den enorma granen

som hänger ner från taket i

stora foajén



Många var ute och shoppade klappar

i sista minuten



Julafton - vackert dukat julbord

hos min dotters familj





Mitt på bordet tronar

en vacker ljuskrona, som husets lille son

tillverkade då han var 10 år


Många härliga rätter att lägga på tallriken

Julgranen fint pyntad


Klapphögen bara växte vartefter

släktingarna anlände



Mycket, mycket blommor

och många levande ljus










Dottern har broderat tomten som håller

alla julhälsningar

Gulliga handgjorda juldekorationer




Ett varmt och hjärtligt hem!
En underbar julafton med nära och kära!
Underbar julmat och läckra delikatesser!


Jag önskar att alla människor

någon gång

kunde få uppleva det jag fick igår!




GOD FORTSÄTTNING


KÄRA VÄNNER






9 kommentarer:

Helena sa...

Vilken mysig julafton ni hade.
Vi hade det också väldigt trevligt här hemma men jag kan fortfarande inte låta bli att tycka att juldagen är den bästa av dagar.=)
Vovvarna ligger här i soffan och sover och nu ska jag göra dem sällskap en stund.
God fortsättning till dig också vännen!
Kram

BiRDiE sa...

God fortsättning själv, söta Eleonora!
Det verkar som att du haft en RIKTIGT skön jul så långt.
Kram!

Anonym sa...

God fortsättning Eleonora - ja tänk om alla kunde få del av värme julglädje och tacksamhet.
Man kan ju önska...
Kramar!

Gisan sa...

Många fina bilder som vittnar om en riktigt god jul. Det är jag glad för. Kramar...

Amber sa...

Härligt! Du ser också ut att ha haft en varm jul! Kram!

BiRDiE sa...

... och välkommen till mitt NYA jag: http://missarden.wordpress.com/

KraaaM!

Christina sa...

Villka underbara bilder....
Önskar dig en god fortsättning min vän
Kram

Ingrid sa...

Så många underbara foton från er jul! Tack så hemskt mycket för din julhälsning. Jag önskar dig detsamma - en riktigt god fortsättning på julfirandet och ett gott slut på 2008.

Kram Ingrid

Bloggblad sa...

Vilket vackert hem!
Tack för att du delar med dig av din julafton - att du har förstånd att ta vara på såna guldstunder, märker jag.