onsdag 24 november 2010

JAG SPARAR PÅ .....

...... ROSOR SOM JAG HAR FÅTT OCH TORKAR DEM

Ovanpå ett gammalt hörnskåp har de legat och växt på höjd och bredd. Alla färger finns representerade. Av någon anledning började rosorna röra på sig och en morgon i mitten av september låg nästan alla (ca 200 st) i en hög på golvet. Jag tror att ett mindre korsdrag orsakade det hela. OK allt fick slängas - bara att börja om på ny kula ..........




Nu ligger första buketten torkade rosor på skåpet igen, rosor som är från min älskade Guldlock och som förhoppningsvis kommer att få sällskap av fler.


JAG ÄLSKAR ROSOR!

11 kommentarer:

Erika sa...

Vad synd när du sparat så många. Kan tänka mig hur det såg ut där på golvet med alla dessa 200 rosor utspridda. Som du skrev, bara att börja om från början igen.

Hade en del sparade jag också innan jag flyttade, men jag slängde dom. Orkade inte packa ner dom också, och dom såg en aning luggslitna ut faktiskt, så det gjorde inte så mycket. Dom hade en tendens att samla på sig damm där dom hängde.

Här snöar det denna dag. Hoppas innerligt det slutar till i morgon, då sonen ska köra hit upp eftersom jag i morgon ska till Avesta sjukhus. Tycker inte om att han ska köra på vintervägar, även om han kör lugnt så finns det dom som inte ska sitta bakom ratten. Kommer inte att har en lugn min förrän han är framme.Ber till högre makter att det ska gå bra.

Kram kära Eleonora

Musikanta sa...

Du kunde ju ha med det här inlägget i vårt fredagstema! Det handlar nämligen om vad man samlar på :-)!

Jag har fortfarande kvar Mirrens torkade brudbukett - hon gifte sig 1996...
Varm kram från Ingrid

Lisas torp sa...

Visst är det underbart med rosor och att dessutom kunna torka dem och fortsätta njuta av dem och minnas givaren!
Så synd att den stora buketten gav sej iväg! Men det kanske var meningen att du skulle börja på ny kula. En mycket vackert komposition var det i alla fall och säkert kommer det att bli en lika fin!
Ha det gott i busvädret!
Kram
Lisa

Ingrid sa...

Vilken rolig idé att spara rosorna uppe på skåpet. Nu har du njutit av de där 200 gamla rosorna och även om det var tråkigt att de blåste ner så får du ju börja på ny kula med nya fräscha rosor.

Varm kram till dig!
/Ingrid

Eleonora sa...

Erika - Musikanta - Lisa - Ingrid;
Tack rara ni för er omtanke om mig och mina torkade rosor. För att rosorna ska hålla bättre sprayar jag dom då och då med hårspray.

Stina sa...

Oj oj oj...så många. Det måste ha sett ut som ett hav av rosor när de låg på golvet.
Fint att samla dem så där.:-) Kram Stina

Anonym sa...

Vilken fin blogg du har med så många mysiga bilder! Tråkigt med att rosorna blåste ner! Vad fint det såg ut där de låg. Ha en fortsatt trevlig dag! kram Nina

Inkan© sa...

Visst blir det vackert. Jag samlade på alla rosor jag fick undetr teateråren- och fyllde en stor svartlackad korg med de torkade rosorna.
Men till slut kändes allt så dammigt ( de blev ju dammiga så klart)- så alla kastades.

Nu har jag några torkade i en glaskruka; Och så har jag fem mörkröda rosenknoppar jag fick 1982från en älskad vän i Jämtland- nu är han i himlen... Men rosorna finns kvar. Sparar dem i en s.k. rosengömma i glas med lock.

Mycket annat & lite betong sa...

Oj, vilken höjd det var på din samling! Och nu får du börja om från början, börja om på nytt...♫♫♫♫♫

Snart har du nog många igen.

Trevlig helg!
Agneta

Agneta sa...

Hejsan, Eleonora!

Nu fick jag ett väldigt bra tips av dig här :-) Hade ingen aning om att hårspray var bra för torkade blommor. Är ordentligt allergisk och damm har en tendens att fastna lite överallt.

Men ack så vackert det är med den lilla buketten, likt en kröningslist ;-)

Önskar dig en fin 1:a Advent!
Kramen, Agneta

Gunilla sa...

Det är uppfriskande med förnyelse!