onsdag 3 november 2010

GULDLOCK KOM .....

..... MED EN UNDERBAR ROSENBUKETT TILL FARMOR.

Tyvärr blev besöket alldeles för kort - så därför tar jag och reser till Dalarna och hälsar på familjen i nästa vecka.


På lördagen var vi på ett fantastisk 50-års kalas med hur mycket god mat som helst på bordet och såväl vitt som rött att skölja ner maten med.
Igår blev det blå/vit randiga tyget sålt, men de vackra sammatsgardinerna ligger kvar hos mig.
Har överansträngt min högra hand och har värk. Därför blir det läsdag idag och det passar utmärkt för här regnar det bara och är otrivsamt mörkt.
Vi tänder väl extra ljus! Sköt om er alla rara vänner!

9 kommentarer:

Ingrid sa...

Det är regn och rusk här också.

Det är rätt, åk du och hälsa på din lilla Guldlock, de där småflickorna växer ju så fort....

Kram Ingrid

Lisas torp sa...

Hej på dej!
Regnet har faktiskt upphört här - trot eller ej!!!
Men blåsten är däremot riktigt ilsken! Har varit ute och grejat lite till.

Jaha, så du var också på 50-årskalas i lördags, precis som jag då, men med två 50-åringar, du kan ju tro att det var mycket folk och mycket gott att både äta och dricka!
Ja, så härligt att åka till Dalarna och hälsa på Guldlock! Helt rätt! Det gäller att passa på - tiden går ju så snabbt och vips, så är barnen stora!
Allt gott till dej idag och hoppas att handen kryar på sej! Klokt att ta det lite lugnt!
Kram
Lisa

Cajsas Faster sa...

Vad bra att åka och hälsa på sina barnbarn. Hoppas ni får mysigt ihop. Det är roligt att göra nåt lite extra när höstrusket börjat göra sig påmint!
Ha det bra, Hälsn. Marie

Tankevågor sa...

Men vilken underbar bukett! Den ser så GLAD ut i färgerna och jag förstår om du också blev glad över den och lilla Gullocks besök.
Låter härligt att du ska åka och hälsa på henne snart. Då får du njuta mer av din lilla gullunge. Så mysigt!

Men hoppas nu verkligen att du kryar på dig i handen och att du inte överanstränger den ännu mer! Var rädd om dig!

Kramar i massor från Lisbeth

Erika sa...

Tusen tack rara Eleonora för dina fina ord. Idag har soffan fått sällskap av mig så gott som hela dagen. Jag är så orkeslös, men det rätar väl till sig med den nya medicinen. Jag känner mig så långt från den person jag var när jag kom hit upp mot vad jag är idag. Ingen energi, ingen ork, ingen motivation till något alls.Känns som jag åldrats 10 år på kort tid. Men allt tar väl sin tid innan alla pusselbitar är på plats. Jag känner en viss skräck inför vad jag ska få vetskap om, vad jag har.
Men å andra sidan kan inget vara värre än det som varit och ännu är, en klen tröst i det hela.

Kram kära Eleonora och en God natt hoppas jag du får.

Agneta sa...

Hejsan, Eleonora!
Så härligt med en resa för att umgås med barnbarn! Dom är ju goa som sockertoppar och växer med raketfart så det gäller att passa på!
Hoppas innerligt att värken ger med sig snart för sådant är trist värre.
Vill önska dig en riktigt fridfull Helg!
Kramen, Agneta

Anonym sa...

Har precis kommit hem efter några dagar med mina barnbarn! Underbart roligt, som du vet, men underbart är ju kort! Hoppas du får en trevlig vecka däruppe.
Härligt med ett rejält 50-årskalas... och vilken tårta!
Jag läser nu Alvtegens nya... jättebra!! Hoppas handen blir bättre när den får vila.

Kramar Eva-Mari

Erika sa...

Önskar dig en fin Alla Helgon helg. Skickar med lite solstrålar om du ingen sol har hos dig. Här skiner den för fullt.

Kram vännen

Stina sa...

Så fina blommor.

Jo, det finns möbler och saker kvar...haha...men mycket mindre och dammsugaren och trasan är glada.;-) Kram Stina