måndag 15 november 2010

BESÖKET I DALARNA ....

............ att hälsa på sonen och hans familj i Dalarna hör till höjdpunkternas i mitt liv. Lilla Guldlock mottog mig med stor glädje och öppna armar. Det hade snöat litet och trådgården låg vit och fin när jag anlände. På söndagen - då jag skulle resa hem igen - hade det mesta av snön smält bort i det +3-gradiga vädret.

Utsikten från mitt fönster: härliga, röda hus med vita knutar i det gamla Falun.

Detta är Guldlocks lilla lekstuga, som hennes pappa byggde förra året.




Litet shopping blev det - svarta jeans och grå/svart randig tunika därtill blev det till Guldlock. Storasyster fick mascara och nagellack, mamma fick två rosa julstjärnor (den färgen är NY) och till mig själv blev det mina initialer i trä.

Dagarna passerar alltid för fort när man har trevligt och söndag eftermiddag var jag åter i hemmet - många härliga minnen rikare. Och med underbara barnarmar runt min hals .... dom känns fortfarande.
Nu ska jag hälsa på hos mina bloggvänner. Hoppas ni haft en fin helg, så jag får se fram emot era härliga inlägg.



16 kommentarer:

Ingrid sa...

Hejsan Eleonora och välkommen hem igen!

Jag förstår att du haft det härligt hos lilla Guldlock. Och vilken fin lekstuga hon har. Det hade vi en också när vi var barn. Vi fick sova där ibland på somrarna och det var väldigt spännande.

Ha en fin vecka!
Varm kram/Ingrid

Stina sa...

Mysigt!

tack för dn lååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååånga kommentar! haha... Bara roligt.

Ja, vi får se om vi kan träffas next time. Kram Stina

Lisas torp sa...

Välkommen hem!
Så härligt det låter med besök hos lilla Guldlock!
Det ser såååå pitoreskt och vackert ut på bilderna!
Så, då har du fått din "dos" för denna gången!
Snyggt med boksäverna där - alltid kul med lite nytt....(säjer jag som rensar och rensar...ha-ha)!
Tack för din goa hälsning hos mej!
Allt gott till dej!
Kram
Lisa

MårsArt sa...

Härligt med besök hos barnbarnen.
Tyvärr blir det inte så ofta jag träffar mina barnbarn. Det är 13 resp.17 mil till mina.
Tufft jobb hela veckorna och på helgerna är man så trött.
Tur det finns telefon, mail, sms och...semester.
Kram
Agneta

Laila sa...

Vad härligt det åter med besöket:) Kram Lallis

Erika sa...

När man har trevligt då flyger dagarna iväg. Dina dagar i Dalarna förstår jag var riktigt trivsamma, och det var dig väl unnat.

Min ork hade aldrig räckt till en träff, undra när den orken skall återkomma, för den har verkligen flown away.

Här ligger snön kvar och trädgrenarna dignar av snö. Det kom lite snö för några dagar sedan och gjorde marken vit igen. Det blev lite slask här också innan det det blev lite kallt igen. Det ser så vackert ut när jag tittar ut.

Önskar dig en bra dag kära Eleonora.

Anonym sa...

Välkommen hem efter resan till Guldlock och Falun. Tror bestämt de bor i Gamla Herrgården? Eller Gamla Herrgårn som vi från Falun säger.

Tänk att din influensa tog fem veckor!!! Hualigen... hoppas verkligen att jag piggnar på mig tidigare. Men man får ju inte välja, så är det ju!!

Må så gott.
Kram Eva-Mari

Agneta sa...

Hej, Eleonora!
Så fina foton du visar upp fr. din härliga resa. Det ser riktigt pittoreskt ut, just så som man föreställer sig att det ska vara i just Dalarna.
Förstår att du saknar barnbarnen men nu har du härliga minnen och dom räcker en bra bit på vägen.
Ha det gott!
Kramen, Agneta

designofluna sa...

Här i Luleå har inte snön smält, vi hade -18 grader idag..brrr
Kolla gärna in på min blogg, jag har en tävling som pågår till den 13 december.
Kram Malin

Anonym sa...

Förstår att du njutit av din vistelse i Dalarna. Synd bara att du inte får träffa dem så ofta du vill - så är det när man bor en bit ifrån varandra!

Roligt att se lite bilder från Falun. Jag är född där, men flyttade redan därifrån när jag var tre månader gammal :-)
Varm kram från Ingrid

Musikanta sa...

Råkade tydligen trycka lite för snabbt. Det är jag som är anonym i alla fall.
Kram igen!

Dubbelörn sa...

Dalarna o julstämning, är en helt oslagbar kombo *skrattar*.

Härligt att få rå om de sina... Snart har jag också sonen hemma igen o jag längtar så!

Varma kramar

Elisabeth sa...

Tänk vilken styrka och bärkraft det ligger i små barnaarmar? Läggs dom runt din hals så bär dom dig nästan hur långt som helst...! Roligt att läsa om din rea till din Guldlock, min vän... Varm kram..

Anonym sa...

Nejmen... Hästparken är ju min barndoms lekpark! Jag är född och uppvuxen på Ornäsgatan 16. Flyttade utanför stan till Hälsinggården när jag var 10 år.

Är inte världen liten ibland?

Kram Eva-Mari

Helena sa...

Vad vackert de bor.
En sån visit kan man leva länge på.
Här har vi alldeles lagom mycket snö nu men det lär nog ramla ner mer.
Vi slipper en grön advent i år.
Kram vännen!

Ailas sa...

Jag såg din blogg hos Agneta och tittade in. Skriver ett par rader när jag nu ändå är här.
Ser att du gillar både Brahms och Sibelius, som också är mina favoriter. Kul.

Jättefina bilder från Dalarna hade du lagt upp också.