lördag 6 november 2010

I SISTA NUMRET AV VETERANEN ....

....... fann jag i en artikel ett namn som lät bekant från min barndom. Mailade den adress som fanns och nu har jag fått kontakt med en barndomsvän som är bosatt på SOLKUSTEN - Birgitta heter hon.

Nu byter vi 70 år gamla barndomsminnen och tankar via mail!! Det verkar som om mitt minne är något klarare - man tackar för det.

Vilken rolig ny-gammal bekantskap! Och så oväntad!




Nu ska vi försöka hålla kontakten levande. Birgitta kommer till Sverige sommaren 2011 och vem vet - kanske kan det bli en semestertripp för mig till värmen.

10 kommentarer:

MårsArt sa...

Det är konstigt på vilka vägar man kan mötas ibland.
Det har kanske en mening...
Ha en skön helg.
Kram
Agneta

Ingrid sa...

Så roligt Eleonora och vilken tur att du tog kontakt med din gamla vän.

Veteranen har jag också, jag kanske ska börja spana efter gamla bekanta där jag med.

Jag önskar dig en riktigt skön helg!
Kram Ingrid

Agneta sa...

Hejsan, Eleonora!
Men vilken lycka att finna en barndomsvän! Internet har sina fördelar och världen har därmed krympt betydligt.
Ha det så gott!
Kramen, Agneta

Tankevågor sa...

Vad roligt att ni hittat varandra igen!
Det där har hänt mig på Face Book att det har dykt upp vänner från förr och det är ju jättekul. :-)

Ha en skön söndag!

KRAM!

Elisabeth sa...

Vänskap är en gåva som ges oss att förvalta...

Varm kram, min vän

Helena sa...

Åh vad roligt.
Det är det bästa med nätet att man hittar gamla vänner som man sen lätt kan hålla kontakt med.
Vi följde inte med själva och shoppade utan de fick en hyffsad slant insatta på kontona att köpa höst och vinterkläder för.
Dottern är arbetslös och sonen pluggar och då har man det ju inte så bra ställt.
Roligt för dem att kunna unna sig lite fint att ha på sig i höst och vinter och roligt för oss att kunna hjälpa dem lite.=)
Ha en fin dag min vän!
Kram

Inkan© sa...

Men så underbart! Vänner från barndommen är speciellt- de vet vem man är. Jag förstår att det måste kännas som en gåva utöver det vanliga att hitta igen varandra efter så många år.


Jag har ju min kära västkustsyster e-noor och vår vänskap är enkel och rik. Allt bara faller på plats. Vi blev lekkompisar i 3-4 årsåldern och har varit vänner hela livet!

Cajsas Faster sa...

Vad häftigt! Hoppas ni kan ses och prata ännu mer på riktigt! En resa till värmen är ju inte fel! Ha en bra start på veckan! Kram

Stina sa...

Härligt!:-) Kram S

Musikanta sa...

Så kul för er båda! Det blir säkert en resa dit framöver - härligt!
Ha det så gott så länge!
Kramar från Ingrid