lördag 27 november 2010

I fredags var min dotter och jag på Ikéa - den här vackra vasen/ljusgömman fick jag då av henne.

Julfint i mitt köksfönster.

Igår fredag var alla medlemmar i Seniorklubben bjudna på Adventskaffe till en av damerna i klubben. Hon bor i min farstu, så för en gångs skull fick man nära till och från. Jättetrevligt hade denna 85-åriga kyrkoherde ordnat för oss och det var nästan som nymodigt att få träffas igen. Eftersom gubbarna som arbetat med stambytet i våra hus också lagt beslag på föreningslokalen har vi inte täffats sedan i somras, då vi hade trädgårdsfest. Så snart gubbsen är borta och en rejäl städning har skett, så ska jag ordna en mysig sammankomst.
Idag har jag varit på en elegant Adventsfest på Östermalm i Stockholm. Mycket tända ljus och många vackra blomsteruppsättningar, 8 olika sorters jämnstora läckra små tilltuggsbröd, vin och kaffe och pepparkakor. Oj vad mycket gott det fanns och mums vad jag tuggade i mig! Det var augustis brudpar som hade ordnat denna mysiga fest, för att presentera sitt gemensamma hem, vilket naturligtvis bara var så vackert så .....
Hoppas ni alla har en bra och go Adventshelg.

6 kommentarer:

Ingrid sa...

Så vackert du har adventspyntat!

Ditt fönster ser helt förtjusande ut och så många trevliga fester och sammankomster ni har.

Varmt tack för din kommentar hos mig Eleonora och en riktigt härlig helg önskar jag dig!

Kram Ingrid

Anonym sa...

Vilken söt adventsstake du har! Lite ovanlig med äpplena på. Har min första stake kvar än, den lyser i mitt köksfönster och är från 1967! Inget slit och släng här inte:)

Så trevligt ni har i er Seniorklubb! Det är viktig med viss samvaro "på äldre" dar. Här har jag startat en "syjunta" med några kvinnor som just blivit eller ska till att bli pensionärer. Vi ska träffas en gång i månaden hos varandra och prata, dricka kaffe (med endast EN sorts kaka) och handarbeta om man har lust!

Glad första advent önskar jag dig.
Kram Eva-Mari

Erika sa...

Hur lyckades du få till en sådan bra bild med tanke på att det är i ett fönster? Tycker det spelar ingen roll från vilken vinkel jag tar en bild så blir det sällan bra. Men oavsett så har du ett fint adventsfönster. Mycket ovanlig och fin ljusstake du har, en sådan har jag aldrig sett tidigare.

Roligt att så många kan trivas och umgås tillsammans, vilket är viktigt med tanke på hur många äldre som aldrig få en chans till något sådant.

Vilken fin Ljusgömma du fått av dottern. Adventsfesten du varit på låter som det vore något utöver det vanliga.

Önskar dig en fortsatt fin Advent kära Eleonora.

Kram

Helena sa...

Du har haft fullt upp du och ändå hunnit göra så adventfint hemma.
Jättefin present du fått av din dotter.=)
Ha en mysig första advent min fina vän!
Kram

Lisas torp sa...

Mycket vacker ljusgömma!
Vilken härlig stämning du har skapat!

Om du ska lämna brodyrkläder ska du absolut besöka "Old touch" på Upplandsgatan - ligger ganska nära Odenplan!

Tack för din jättegulliga kommentar hos mej!

Lycka till och ha en fortsatt härlig första advent!
Kram
Lisa

Musikanta sa...

Underbar adventsstake! Själv har jag min mammas gamla stake som jag har ärvt. Påminner lite om henne när jag ser den i fönstret. Ska ha Mina Damer hemma på julfest på onsdag så jag får pynta lite extra och städa hela dagen i morgon.

Kul att gå på fin adventsfest på Östermalm! Själv var jag på trevlig glöggfest hos en av Mina Damer i Norrköping i lördags. Massor av folk och risgrynsgröt och skinksmörgås. Och så glögg förstås - lätt för mig som körde hem sent på kvällen...
Kramar!