torsdag 1 juli 2010


Panséerna, som sedan i våras
har varit i en blomlåda på balkongen,
har nu blivit avklippta
och lyser i en vas på byrån
De har ersatts med vita Krysantemum

Pelargonerna växer och frodas på
balkonggolvet

På lördag bär det av till Strömstad
Mitt härliga barnbarn Carl
ska konfirmeras och jag får resa dit i bil
med föräldrarna och vara med om
den stora högtidsakten
Kära bloggvännen Helena (vildaella)
har gjort ett underbart fint kort
som jag ska uppvakta med -
och däri lägger jag en slant

Konfirmationen kommer att hållas
på södagen
och kyrkan har ordnat med
efterföljande lunch för ditresande
föräldrar och släkt
På eftermiddagen startar vi
bilresan hem igen
Jag gläder mig mycket åt att kunna
närvara vid mitt barnbarns
konfirmationshögtid




5 kommentarer:

Ingrid sa...

Hejsan Eleonora!

Så vackert du har det på din balkong med de fina pelargoniorna.

Visst är det roligt att få vara med på barnbarnens konfirmation.

Vi har också varit med när våra barnbarn konfirmerades. I Italien gör det det redan vid 10 års ålder, så det är redan många år sedan.


Ha en riktigt härlig helg!
Kram Ingrid

Helena sa...

Nu åker jag till Göteborg.=)
Hoppas att han tycker om kortet.
Önskar dig och de dina en härlig helg i Strömstad.
Stor kram till dig vännen!

Tankevågor sa...

Vilka härliga bilder från din midsommar här nedan!
Vad kul att du ska på konfirmation i helgen och vilket fint kort hon gjort till honom. :-)
Ha det så härligt nu i helgen och drick vatten i värmen! Själv åker jag ut med maken, äldsta sonen och lilla barnbarnet till ön över helgen. Mysigt att få rå om dem.
Solvarma kramar från mig!
Lisbeth

MårsArt sa...

Hoppas att du har en skön helg i Strömstad!
För min del skjuter jag på Stockholmsresan till på Torsdag.
Ha dé så gott i värmen,
Agneta

Amber sa...

Vad härligt det blommar på din balkong!

Förstår att du är glad över att få vara med på barnbarnets konfirmation! Dessutom är du väldigt snygg i håret - det såg jag när du gick förbi häromdagen!

Har också sett att du sällat dig till "tanterna på bänken", som vi sa om damgänget i skuggan av den stora lönnen när vi flyttade hit för 16 år sedan.

Några har försvunnit och nya har tillkommit sedan dess. Kanske kommer jag också att sitta där om ett antal år och höra till tanterna på bänken... Ja, numer finns det väl några farbröder med också, tycker jag mig ha sett. :-)