måndag 19 juli 2010

KONSTRUNDA ....

....... men batterierna till min kamera ville inte vara med längre,
så därför endast ett fåtal bilder .
Efter en rundtur blev det dags för fika
OLOF VIKTORS
I GLEMMINGE
fick stilla vår hunger med
underbara mackor och kaffe
samt egen lagad supergod glass!
Värmen ute var tryckande så vi fick sitta
inomhus bland alla vackra
konstverk, som fanns att beskåda
längs väggarna -
vilket ingen av oss precis led av
Ute på gården var det folktomt -
desto fler fanns inomhus

En rostig järnsäng - fylld med blomster!

Superstor kalkonmacka -

toppad med fikonmarmelad - gooddiis ...

I en fönstersmyg fann jag dessa
underbara skulpturer av kvinnor -
med runda former, vilka utstrålar
lugn, trygghet och glädje!

Konstnären heter Annika Österlind
som är keramiker/dekoratör

På hemvägen besökte vi
GLIMMINGEHUS
men det tarvar ett alldeles
eget inlägg, så ...
fortsättning följar ....

7 kommentarer:

MårsArt sa...

Så underbara skulpturer.
Tycker all formerna känns bekanta...
Kram
Agneta

Gunilla sa...

Du "gör" verkligen Österlen. Härligt!

Lisas torp sa...

Vilka stimulerande äventyr du varit ute på!
Det ser verkligen inbjudande och inspirerande ut och låter gott också!
Härligt att kunna bevara minnena såhär!
Kram
Lisa

Agneta sa...

Hejsan, Eleonora!
Men vilka underbara tavlor i varma och glada färger! Likaså skulpturerna är fina och mackan ser inte illa ut den heller. Ser ut att ha varit en helt ljuvlig dag.
Tack för att du delar med dig av vacker konst och byggnaden är inte sämre den!

Ha det gott i värmen!
Kramen, Agneta

Stina sa...

Jo, du kom in i bloggen. Annars hade du inte kunnat skriva du pluttan.
Bloggen är låst och det är bara utvalda som kan läsa den. Puss

Agneta sa...

Hej!
Jo, du har bockat för "privat meddelande" och då syns det inte i min gästis. Jag måste då logga in med lösenord för att läsa, då det ju är privat:-)

Jag får ett meddelande i mailen om inläggen i min gästis och det är tyvärr inte alltid jag uppmärksammar just privata meddelande då skillnaden knappt syns.

Hittar inte din mailadress, därför skriver jag här.

Min dator uppför sig dessutom mycket illa...suck för tekniken, så det är på snäppet att den funkar.

Ska väl "ta mig i kragen" samla mod och ringa DELL igen o igen o igen tills dom fattar.

Burken är ju bara 2 år och har krånglat utan paus och nu är alla mailadresser m.m borta.. och skrivaren har lagt av helt. Det är den 3:e dom sänt till mig..samma sort :-((
Kan inte påstå att jag är på gott humör....

Kramen från ett bastuvarmt Göteborg!
/Agneta

Erika sa...

Hej Eleonora!

Nu har jag äntligen mitt bredband inkopplat. Det har strulat en del innan jag fick det till denna adressen. Så fort jag hinner kommer jag att göra ett inlägg. Just nu ska jag fixa middag till sonen och mig som körde hit och hjälpte mig så bredbandet fungerade som det skulle. Installationen ordnade jag, men det var en liten grej som jag inte fixade som nu han ordnat åt mig. Är så glad att jag nu kan komma ut på internet. Allt är bara så bra det bara kan bli, Denna flytt är det bästa jag gjort i hela mitt liv.

Kram kära Eleonora.